Nejnovější články

Recenze: Honor 6+

By 18:29 , ,

Na začátek cítím potřebu vám říct, že jsem k recenzování smartphonu přišla jak slepý k houslím. Vlastně i o samotné značce Honor jsem slyšela poprvé, a protože jsem v té době (asi měsíc, možná dva měsíce) hledala nový mobil, tak jsem neváhala a na spolupráci s touto značkou jsem kývla.

Jak už jsem tedy psala, tak je tohle moje prvotina co se recenzování elektroniky týče. Navíc můj starý mobil se pomalu jako smartphone ani nazvat nedal, takže jistě chápete, že jsem k telefonu přistupovala jako ke svatému grálu a také jako úplný začátečník. Proto můžete očekávat recenzi očima naprostého amatéra a rozhodně ne propracovanou recenzi plnou čísel a nejrůznějších "odborných" výrazů, kterým bych sama ani nerozuměla. Doufám, že vám moje recenze pomůže. Tak jdeme na to.

Na první pohled si u tohoto telefonu všimnete netradičního bočního "kování" namísto plastového. V onom bočním "kování" najdete tlačítka pro změnu hlasitosti, vypnutí či zapnutí a také dva "šuplíčky" na SIMkarty či paměťovou kartu. Šuplíčky tu najdeme dva, tudíž můžeme do telefonu dát buď dvě SIMkarty nebo třeba SIMkartu a paměťovou kartu. 

Pokud zůstaneme u vzhledového posuzování a objevování, pak asi nikomu neunikne "hranatost" telefonu, díky které se mě osobně hůře držel. S horším uchopením jsem měla potíže i díky tomu, že má tento smartphone 5,5 palce. Což pro někoho jako já - holku s malýma rukama - může být trochu problém. Telefon byl pro mě velký a na manipulaci a běžné používání jednou rukou jsem mohla rovnou zapomenout. Naopak si myslím, že zejména muži či osoby s většíma rukama budou s velikostí telefonu velice spokojeni. Velkou výhodou je pak tloušťka telefonu, která se mi zdá oproti jiným telefonům velmi malá.

A u vzhledu ještě zůstaneme. Jak můžete vidět na fotografiích, tak jsem k recenzi dostala zapůjčený bílý model HONORU 6+. Byla jsem překvapená nakolik je ve skutečnosti bílý model elegantnější oproti jeho černému bratrovi. V dolní části nalezneme asi centimetrový bílí pruh pod displayem, který je naprosto nevyužitý, což já osobně považuji za zbytečné. Protože například model Honor 4C (který jsem si pořídila a brzy na něj bude recenze také) má tuto bílou lištu již využitou v podobě volících tlačítek, jako je ZPĚT, HLAVNÍ MENU či NÁVRAT na domovskou obrazovku. 

Čeho si dále jistě všimnete je netypický dvoučočkový fotoaparát na zadní straně. Tento fotoaparát má po 8 Mpx a výsledná fotografie má potom 13Mpx. A samozřejmě nechybí ani přední fotoaparát, často určený právě pro selfie. Abych pravdu řekla, tak i naprostý začátečník vyfotí s tímto telefonem použitelné fotografie u kterých se bude mnohdy rozplývat i široké okolí, takže si jistě dokážete představit, že po "zaučení" a osvojení všech nastavení fotoaparátu a úprav vzejde zprvu dobré fotky naprosto dokonalý snímek. Navíc má telefon úžasnou schopnost automatického zaostřování, takže pokud by se vám s ním zachtělo natáčet nějaké video, tak to rozhodně nebude problém. 

Firma Honor zasílá telefony v krásně blankytně modré (nejsem si jistá, jestli to není spíše tyrkysová - tyhle odstíny jsem nikdy moc neuměla rozeznávat) krabičce, která zaujme svou elegantností nejednoho zákazníka. V krabičce už standartně očekávejte konektor nabíječky, USB, telefon a návod. K návodu mám jednu poznámku. Nevím, zda je to mnou, že jsem slepá, nebo zda je tomu opravdu tak, ale v návodu nenajdete ČEŠTINU. Navíc jak už to u novějších smartphonu bývá zvykem - téměř nic se o telefonu nedozvíte a vše se musíte naučit stylem "pokus × omyl". Dále v krabičce naleznete dvě ochranné a velmi odolné fólie na přední i zadní stranu, což je skvělé a určitě to při běžném užívání oceníte. A jako poslední se v krabici ukrývá "špendlíček", který slouží k otevření bočních "šuplíků" na SIMkarty. Mimochodem ony šuplíčky jsou super. Pokud chcete SIMkartu vyměnit za paměťovou kartu, pak nemusíte pracně rozdělávat celý mobil, ale stačí vysunout tadyhle ty šuplíčky. Co v balení ale rozhodně nenajdete jsou sluchátka. Výrobce pravděpodobně naznal, že jsme rozmazlená generace, co si stejně koupí sluchátka podle svého gusta, tak proč se namáhat a dávat do balení ty klasické - a má pravdu. 

Co se týče "vnitřností" telefonu, pak vám toho zase tak moc neřeknu. Nejsem mobilní nadšenec a rozhodně vám tu nechci cpát zkopírované "statistiky" a údaje z jiných webů. Takže pokud vás ve zkratce zajímá co tam vlastně najdete a jak to (ne)šlape, tak jdeme na to.

Co se týče OS Androidu, tak tam ani nemám co bych vám řekla. Osobně mi ty verze androidu připadají tak hrozně podobné, že mnohdy nepoznám ani rozdíl. A vzhledově si ho stejně většina z nás navolí tak, aby nám vyhovoval. Jediné tedy na co bych v souvislosti s Androidem upozornila, je to, že jakmile v telefonu otevřete moc aplikací a nepovypínáte je, tak mobil trochu zpomalí. Ne, že by se vyloženě sekal, ale aplikace se budou načítat pomaleji. Ale to jak jsem již odzkoušela dělá většina androidů v telefonu (A ano, nějak to souvisí i s vnitřnostmi onoho zařízení, ale jak? Na to se mě raději neptejte.). Jinak k operačnímu systému žádné výtky nemám. Prostě klasický android. V mobilu naleznete také všechny aplikace a vymoženosti na které jste zvyklý. A pokud ne, tak není žádný problém si požadované aplikace stáhnout na Obchod Play. 

Sečteno podtrženo si myslím, že je telefon svižný a zvládá základní požadavky na jedničku. Jen tedy ta absence manuálu či nějaké příručky mi dost vadí, protože jak jsem již řekla, řešit vše pomocí "pokus × omyl" metody je celkem zdlouhavé. Ještě dodám, že má Honor 6+ naprosto úžasnou "baterku" nebo chcete-li svítilnu, se kterou rozhodně nebude problém číst celou noc nebo se pozdě večer vracet z nějakého flámu. 

A pokud vás zajímá výdrž baterie, tak vězte, že ony udané "hodiny", které by měl telefon vydržet jsou opravdu orientační a počítá se s tím, že máte vypnuté i obnovované načítání aplikací a ostatní funkce, protože ač se to nezdá, tak to žere baterii vcelku dost. Ale i přesto vydrží telefon naživu poměrně dost dlouho. 

A jako nakonec vás jistě zajímá stejně jako mě při výběru telefonu cena. Když přišel Honor s tímto novým smartphonem na trh pohybovala se cena kolem 14 tisíc korun. později cena klesla na 12 tisíc a nyní už je telefon možné sehnat i za "pouhých" necelých 10 tisíc korun. Jako dlouhodobější investice je tedy tento telefon v dnešní době určitě námětem k zamyšlení. Já jsem však názoru, že na něm není až tak moc extra věcí kladných a vyloženě "speciálních" abych za něj těch 14 nebo i 10 tisíc investovala. Jako studenta mě tato část trochu děsí, avšak věřím, že pro pracující už to až tak děsivé číslo nebude. Je na každém, aby zvážil, zda mu poměr cena/výkon přijde pro něj osobně vyhovující či nikoli. A pokud by vás zajímalo, jakému telefonu jsem nakonec po vyzkoušení Honoru 6+ podlehla, pak je to právě jeho "menší" bráška Honor 4C. Jak jsem řekla již na začátku - značka Honor pro mě byla úplně neznámá, ale vyzkoušení Honoru 6+ na mě udělalo dojem a proto jsem se rozhodla u značky zůstat jen zvolit pro mě schůdnější variantu. Na recenzi na Honor 4C se můžete těšit v budoucnu.

Honor 6+ v bodech, jak to vidím já...

[ - mínusy ]
  • absence českého manuálu či příručky
  • velikost a hranatost zařízení
  • cena
  • volné, nevyužité místo dole pod displayem
[ + plusy ]
  • fotoaparát
  • svižnost telefonu
  • "šuplíčky" na SIMkarty a možnost 2 karet naráz

*Některé fotky v článku jdou zvětšit klepnutím na obrázek. Bohužel jsem v době, kdy jsem měla telefon zapůjčený neměla svůj telefon v dobrém stavu, takže jsem bohužel nepořídila až tak moc fotografií. Ty které jsem vyfotila si můžete prohlédnout na mém Instagramu.

**V případě jakýchkoli dotazů nebo připomínek se nebojte napsat. Ráda odpovím. Můžete mi i napsat, zda pro vás byla recenze přínosná či nikoli.

***A pokud byste měli zájem o recenze s více fotografiemi či čísly, pak vám doporučím tyto: mobilenet.cz , beryko.cz , dotekomanie.cz

Oficiální stránky s informacemi: Honor
Za zapůjčení smartphonu Honor 6+ k recenzi mnohokrát děkuji firmě Honor.

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0