Nejnovější články

Ukázka: Topím se v tobě - Jasinda Wilderová

By 17:31 , , ,

Vzpomněla jsem si, jak se ode mě Kyle odvrátil, když si stahoval šortky, a jak mě při pohledu na jeho nahý zadek zašimralo v břiše. Tehdy jsem to přičítala alkoholu. Já se samozřejmě svlékla taky a Kyle mě pozoroval pohledem, po kterém se moje šimrání ještě zhoršilo. Zaječela jsem na něj, ať na mě neciví, a on se otočil. Stál už po pás ve vodě a mě napadlo, jestli je to proto, aby skryl reakci svého těla na mou nahotu. Když jsme pak plavali, držel se ode mě o kus dál, což bylo podivné, protože normálně jsme spolu ve vodě vždycky hrozně vyváděli, skákali po sobě a lechtali se, a Kyle tyhle dětinské potyčky vždycky vyhrál.
Teď najednou jsem to všechno začala vnímat úplně jinak. Kyle? Je to můj nejlepší kamarád. Mám i kamarádky, jasně. S Jill a Beccou chodíme každý týden na manikúru a pedikúru a pak na mléčné koktejly do Big Boye. Ale když jsem byla rozčilená nebo smutná, když jsem se pohádala s našima nebo dostala špatnou známku nebo se mi prostě stalo cokoli špatného, šla jsem za Kylem. Sedli jsme si u nás nebo u nich na verandě a on se mě snažil rozveselit. Vykládal mi veselé historky, objímal mě a nepustil, dokud jsem se nezačala cítit líp. Tisíckrát jsem vedle něj na verandě usnula, a taky na pohovce, kde jsme se dívali na filmy. Na jeho klíně, opřená o jeho hrudník, s jeho paží kolem ramen.
To nevypadá moc jako „nejlepší kámoši“, co? Ale nikdy jsme se nepolíbili, nikdy jsme se nevzali za ruce, a když se nás na to někdo zeptal (což se stávalo dost často), vždycky jsme protestovali: Ne, nechodíme spolu, jsme jen kamarádi.
Nebyli jsme ale něco víc?
Bože. To je zmatek.
Vystoupila jsem z auta a vydala se za Kylem. Neviděla jsem ho, ale věděla jsem, kam šel. Na druhé straně kukuřičného pole pana Ennise bylo na hřebeni nad srázem jedno místo, kam jsme často chodili. Bylo odtamtud shora vidět město, stříbrná stužka potoka i temný pás lesa.
Kyle už byl v polovině cesty na obrovskou borovici rozťatou bleskem, která hřebeni vévodila. Ve výšce asi sedmi metrů byla dlouhá silná větev, na kterou se dalo snadno vylézt, a často jsme na ní sedávali, Kyle zády ke kmeni, já se opírala o jeho trup. Teď jsem zůstala stát pod stromem a dívala se na něj. Kyle si zahákl nohu o větev, sehnul se pro mě a vytáhnul mě za sebou. Najednou jako by jeho počínání získalo úplně nový rozměr. Cítila jsem, jak mu srdce buší v hrudi. Ztěžka oddychoval a byl cítit potem. Asi celou cestu na hřeben utíkal.
Opřela jsem si hlavu o jeho rameno a vzhlédla k němu. Jeho obličej byl ostře řezaný a krásný, zalitý zlatým světlem odpoledního slunce. Obočí mu sjela k sobě, čelist měl sevřenou. Pořád byl naštvaný.
„Kyle, mluv se mnou. Já ti ne–“
„Co mi ne? Nerozumíš? Ale ano, rozumíš.“ Podíval se na mě, přivřel oči a odvrátil se. Jako by ho bolelo na mě koukat.
„Jsme přece kamarádi, Kyle. Jestli je to pro tebe jinak, musíš mi to říct.“
„Pro mě?“ Kyleova hlava poskočila tak, až bouchla do kmene stromu. „Já nevím, Nell. Teda, asi jsme kamarádi, protože to tak bylo nastavený předem. Vyrůstali jsme spolu, trávili jsme spolu čas a říkali lidem, že jsme právě tohle, ale...“
„Ale co?“ Cítila jsem, jak mi srdce buší až v krku. Tímhle se mohlo všechno změnit. Kyle nabral do prstů pramínek mých nazrzlých blond vlasů a zakroutil ho. „Co když je to víc? To mezi námi?“
„Víc? Jako… že spolu chodíme?“
„Proč ne?“
Ucítila jsem nával hněvu. „,Proč ne?‘ To jako sakra myslíš vážně, Kyle? To je tvoje odpověď?“ Posunula jsem se po větvi dopředu, přehodila nohy na jednu stranu a sklouzla na větev níž.
Za pár vteřin už jsem byla ze stromu dole a utíkala přes kukuřičné pole zpátky. Slyšela jsem za sebou Kylea, jak volá, ať na něj počkám, ale nemohla jsem. Odtud jsem to měla domů jen něco přes kilometr, a tak jsem běžela a běžela. Domovní dveře jsem rozrazila tak prudce, až se dům otřásl v základech, a vyděsila mámu, až upustila sklenici. Slyšela jsem, jak se na zemi tříští sklo, jak mamka nadává, ale to už jsem byla u dveří svého pokoje. Zabouchla jsem je za sebou, svalila se na postel a začala hlasitě vzlykat. Držela jsem to v sobě už tak dlouho a teď, ve svém útočišti, jsem si to konečně mohla dovolit pustit.
„Nell? Co se stalo, zlatíčko?“ ozval se z druhé strany dveří mamčin milý, ustaraný hlas.
„Nechci... nechci o tom mluvit.“
„Nell, otevři mi. Probereme to.“
„Ne!“
Vzápětí mámu přerušil hluboký klukovský hlas. Kyleův. Ozvala se: „Nell? Je tady Kyle.“
„Nechci ho vidět. Ať jde pryč.“
Slyšela jsem, jak se máma s Kylem baví – slibuje mu, že se mnou promluví, že to zase bude dobré. Jenže nebude. Nevěděla jsem, proč tak hrozně brečím. Asi proto, že jsem byla zmatená z tisíce různých věcí.
Měla jsem takovou radost, že si vyjdu s Jasonem. Aspoň... předtím. Snažila jsem se představit si, jak se držíme za ruce, jak mě bere kolem pasu. Jak ho líbám. Zachvěla jsem se a musela ten obraz rychle vymazat, protože na mě z toho šlo skoro slabo. Proč jsem vlastně tak šťastná? Jen proto, že mě na rande pozval hezký kluk? Možná. Všichni moc dobře věděli, že Nell Hawthorneová je nedosažitelná. Bez výjimek. Už vloni mě někdo pozval. Když mi bylo patnáct, někdy kolem školního plesu. Aaron Swarnicki.
Pohledný, ale nudný kluk. Táta vyletěl a prohlásil, že nikam nejdu. Respektive můžu jít na ples, ale to je všechno. A pak se to rychle rozkřiklo: Nell nikam nesmí. Potom už to nikdo nikdy nezkoušel. Táta je v našem městě dost vlivná osobnost. Asi jenom Kyleův otec je významnější, protože je kongresman. Mému tátovi patří několik obchodních domů ve městě, a pár dalších mimo náš okres. Je v městské radě, naslouchá mu starosta a guvernér státu taky. Ale pan Calloway má přístup k politice v národním měřítku. Čili, s Jimem Hawthornem si to nikdo nechce rozházet. Vlastně to bylo dost divné, když nad tím teď tak uvažuju. Možná táta tomu klukovi sám něco řekl.

Název CZ: Topím se v tobě
Série: Falling (1.díl)
Autor: Jasinda Wilderová
Nakladatelství: Ikar

Česká anotace: Nell Hawthorneová a Kyle Calloway spolu vyrůstali od dětství. Všichni předpokládali, že se ti dva jednou dají dohromady. A ono se tak opravdu stalo… zamilovali se do sebe. Byla to první láska se vším všudy a budoucnost byla plná příslibů – až do onoho osudného dne. 
Když Kyle tragicky zahyne, Nell jako by ztratila celý svůj předchozí život, vše, co měla a v co věřila. Kyleův náhlý odchod však navždy změní i jeho staršího bratra Coltona. Když se Nell poprvé s Coltonem setkávají na Kyleově pohřbu, oba jsou zranitelní jako nikdy dřív.
Po roce se opět potkávají v New Yorku. Nell se ještě stále nesmířila s Kyleovou smrtí, zatímco Colton se jí snaží přiblížit. Nedaří se mu to, ale nemůže si pomoct – nedokáže Nell pustit z hlavy. Cestu k sobě nenacházejí snadno, oba tíží vlastní tajemství. A také pocity viny…
Jak dlouho dokážeme nést vlastní tajemství?A jakou sílu má odpuštění? (bux.cz)

Knihu lze koupit: na stránkách bux.cz

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0