Nejnovější články

Ukázka: Město padlých andělů - Cassandra Clareová

By 0:18 , , ,

„Copak už v tomhle domě nikdo neříká ‚Ahoj, rád tě vidím‘?“ Postěžovala si Clary neadresně.
U Aleka bylo mnohem snazší vzbudit pocit viny než u Isabely. „Já tě opravdu rád vidím, Clary,“ řekl. „Tedy samozřejmě když neberu v úvahu, že bys tady vlastně vůbec neměla být. Isabela mi řekla, že ses sem nějakým způsobem dostala na vlastní pěst, a musím říct, že mě to ohromilo…“
„Mohl bys ji v tom přestat podporovat, prosím tě?“ požádal ho Jace.
„Ale já si teď s Jacem vážně musím o něčem promluvit. Mohla bys nám dát pár minut?“
„Já si s ním taky musím promluvit,“ řekla. „O naší matce…“
„Mně se ale vůbec mluvit nechce,“ skočil jí do řeči Jace, „a to ani s jedním z vás, abych byl upřímný.“
„Ale ano, chce,“ prohlásil Alek. „O tomhle si se mnou opravdu chceš promluvit.“
„O tom pochybuji,“ řekl Jace. Přejel pohledem zpátky na Clary. „Nepřišla jsi do Idrisu sama, že ne?“ zeptal se pomalu, jako by si právě uvědomil, že je situace ještě horší, než si původně myslel. „Kdo je tu s tebou?“
Zdálo se, že nemá smysl lhát. „Luke,“ řekla Clary. „Je tu se mnou Luke.“
Jace zbledl. „Ale Luke je podsvěťan. Víš vůbec, co Spolek dělá neregistrovaným podsvěťanům, kteří vstoupí do Skleněného Města a projdou zábranami bez povolení? Přijet do Idrisu je jedna věc, ale rovnou do Alicante? Aniž byste to někomu řekli?“
„Ne, to nevím,“ odpověděla Clary napůl šeptem. „Ale vím, co mi teď řekneš…“
„Že jestli se s Lukem oba okamžitě nevrátíte do New Yorku, tak to brzy zjistíte?“
Jace se na chvíli odmlčel a zadíval se jí do očí. Zoufalství v jeho výrazu jí otřáslo. Vždyť to on tu přece vyhrožoval jí, ne naopak.
„Jaci,“ promluvil do ticha Alek, do jehož hlasu se vkradl náznak paniky. „Nezajímá tě, kde jsem byl celý den?“
„Máš na sobě nový kabát,“ řekl Jace, aniž by svému příteli věnoval jediný pohled. „Takže jsi asi byl nakupovat. I když nemám tušení, proč se mě tak horlivě snažíš obtěžovat s touhle informací.“
„Nebyl jsem nakupovat,“ ohradil se Alek zuřivě. „Byl jsem –“
Dveře se znovu otevřely. Dovnitř vběhla Isabela ve víru bílých šatů a dveře za sebou zase zavřela. Podívala se na Clary a zavrtěla hlavou. „Říkala jsem ti, že se naštve,“ poznamenala. „Neměla jsem pravdu?“
„Aha – ‚já ti to říkala‘,“ ozval se Jace. „To se hodí ke všemu.“

Název CZ: Město padlých andělů
Série: Nástroje smrti (4.díl)
Autor: Cassandra Clareová
Nakladatelství: Knižní klub

Česká anotace: Válka skončila, Clary chodí s Jacem a snaží se stát dobrou lovkyní stínů. Nic ale není bez kazu. Simon má stále větší potíže, nemluvě o tom, že chodí se dvěma krásnými a nebezpečnými dívkami, které jedna o druhé nevědí. A na Clary s Jacem číhá jejich nejhorší noční můra... (bux.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách bux.cz

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0