Externí recenze / Město z popela

By 23:41 , , , ,

Cassandra Clare s dalším dílem série přinesla další vrchovatou proci akce a napětí, na jaké jsme u ní zvyklí. Příběh se ani na chvilku nezastaví - pořád se něco děje. Má to ale jeden háček. Ve druhém dílu se pro sérii až tolik podstatného nestane. Přesto se však pořád něco děje nebo někdo musí něco řešit. Tentokrát se mi zdálo, že se Cassandra Clare možná až trochu moc snaží o napínavost a akčnost. V knize se nenajde ani chvilka klidu pro ujasnění vztahů a všeho ostatního.
Autor: Marky 48 | Celá recenze

Clary je takisto mierne mimo z celej tej súrodeneckej veci a tak sa snaží na to nejako zabudnúť po Simonovom boku, ten mimochodom v tejto časti prejde radikálnou premenou a nepôjde len o jeho vizáž. Objaví sa nová postava Maia, ktorá je mladou vlkolačicou (je to tak správne?) a po svojej premene sa objaví v Lukovej svorke. Tak postupne spoznáva všetky hlavné postavy a zaplieta sa do ich zložitého príbehu rozhodne viac, ako by si sama kedy predstavovala.
Autor: Nerya | Celá recenze

Příběh měl stejnou šablonu jako díl první. Něco se stane, je klid, něco se stane. Akorát jiný obsah kapitol. U Města z kostí to mělo nějaký švih, rychlost a hlavně jsem se zajímala o nějaká fakta. U Město z popela mi zase přišlo, že ho autorka napsala hlavně kvůli tomu, aby se knížka prodala a nejspíš se taky trochu zbláznila.
Autor: Julia Rose | Celá recenze

Město z popela se nachází na víceméně stejné úrovni jako Město z kostí. Ani ve druhé knize není nouze o popisy a delší kapitoly, a pokud někomu připadal nudný už úvodní díl, nesmí očekávat zázračný obrat o sto osmdesát stupňů. Také je třeba podotknout, že navzdory prokreslenosti postav a promyšlenosti zápletky se Cassandra Clareová nevyhnula trošce klišé: hlavní hrdinka v první části zjistí, že není obyčejný člověk, načež se později ukáže, že je nějak neobyčejná i mezi neobyčejnými lovci stínů! Ale to už je jenom maličkost, kterou autorce člověk rád odpustí. Zvlášť poté, co ho poněkolikáté rozesmějí její vtipné obraty.
Autor: Anežka Dudková | Celá recenze

Jednou z nejsilnějších stránek celé knihy jsou rozličné postavy. Ať už hlavní hrdinka Clary, která je tvrdohlavá a svou povahou vás naprosto uchvátí, či její bratr Jace, který svými vtipnými hláškami uzemní každého. Během příběhu pomalu ale jistě poznáváte, že tvrďák Jace není až takový frajer, jak se zdálo. Alek se stal mou oblíbenou postavou ze zřejmých důvodů - jeho flirtování s Magnusem je prostě úchvatné. Kdo by si neoblíbil čaroděje s vytříbeným módním vkusem? Simon mi stále nesedí, ale to vůbec nevadí - ostatní postavy to skvěle vynahrazují. Autorka si s nimi umí skvěle pohrát a dodat jim na autentičnosti.
Autor: Vendea | Celá recenze

Stejně, jak tomu během prvního dílu, i v druhé knize se příběh odehrává z větší části v New Yorku, který je snad středem celého dění. Samozřejmě by bylo poměrně nudné, kdyby se vše odehrávalo na jednom místě a proto nás autorka zavede do magických míst, které oplývá tajemství. Cassandra Clare vytvořila opravdu nádherný svět plných vlastních pravidel, různých magických tvorů a přírodních zákonů, které nejsou zase tak přírodní. Autorka si osvojila opravdu zajímavý styl vyprávění, který se bohužel občas i střídá s částmi, kterými se musíte prokousat jenom kvůli tomu, aby se příběh posunul dále. I když se tyto části objevují pramálo, přesto působí jako dostatečně rušivý efekt. Což je opravdová škoda…
Autor: Filipskh | Celá recenze

Když opomenu jak milostný trojúhelník, tak i upíry a vlkodlaky, stále nemůžu Clareové odpustit překombinovanost děje, konkrétně Clařiných rodinných vztahů, jež se čím dál více podobají latinskoamerické telenovele. Znovunalezený otec a bratr tuto sérii degradují na úroveň červené knihovny, kde se nakonec všichni chytí za ruce a odkráčejí do západu slunce. Kdyby se autorka více držela hlavní dějové linie – boje dobra a zla, kde je na jedné straně nezkušená lovkyně stínů Clary a na druhé pomstychtivý a bezohledný Valentýn –, tomuto problému by se zcela určitě vyhnula.
Autor: Eva Korytářová | Celá recenze

Další recenze: Lucy Lillianne

RECENZE K VYDÁNÍ OD MLADÉ FRONTY

Když to rozeberu trochu hlouběji, tak mě Město z popela bavilo během čtení, ale neměla jsem chuť číst dál, když jsem knihu na chvíli odložila. Když už jsem se do knihy trochu začetla a měla jsem chuť si přečíst víc než jednu kapitolu, čtení jsem si užívala. Ale přesto mě tento díl nedokázal natolik strhnout, abych byla jakýmsi způsobem plně spokojená.
Autor: Eliška E. Jey | Celá recenze

Cassandra Clare si stále drží svou nastavenou laťku. V knize je spousta humoru (díky, Jaci!), napínavých, dobrodružných a akčních pasáží. Děj je složitý, propletený a dokonale propojený… Postavy se nám pěkně vyvíjí… Mění se určité vztahy. Mění se dokonce i samotné postavy! Zkrátka se jako čtenář nenudíte. Sem tam jsem si sice říkala, že bych uvítala svižnější tempo, ale chápu, že je nutné (aby čtenář pochopil) spoustu věcí vysvětlit a doplnit. Zkrátka je to příběh se vším všudy.
Autor: Anne | Celá recenze

Úryvky recenzí byly vybrány tak, aby nespoillerovaly děj.
Pokud chcete přidat svůj úryvek, napište mi do komentářů odkaz na vaši recenzi.