Recenze: Úder půlnoci - Laurell K. Hamiltonová

By 22:32 , , , , , ,

Hledáte hrdinku, která byla celý život v lepším případě opomíjená, a v tom horším se jí někdo pokoušel zabít – včetně její vlastní tety? Tak to jste tu správně, protože přesně tohle na Merry sedí. Kdo by si býval pomyslel, že částečně lidská „zrůdička“ bude mít jednou možnost usednout na sidheský trůn a stát se tak královnou Temného dvora? Merry rozhodně ne. Ale k její smůle existují stéle sidhe, kteří by ji jako královnu nepřijali a snaží se ji zabít. Nutno dodat, že v čele není nikdo jiný než princ Cell – jediný syn královny Andais.

Přežije Merry dalších pár dnů?
Nebo ti, jež usilují o její život uspějí?

Úder půlnoci má krásnou obálku, a jakožto dlouho očekávaný díl jsem od něj možná čekala až moc. Pravdou ale je, že v ději se moc neposuneme a ani se neději nic až tak důležitého, co by si čtenář po přečtení předchozích dílů nedokázal domyslet. V podstatě je v knize popsáno jen pár dní a téměř všechny se odehrávají na Temném dvoře. Ovšem neházejme flintu do žita, protože ačkoli se dá tento díl považovat jen jako výplňový, tak se hlouběji poznáme s královninými Havrany, trochu více odhalíme Merryinu moc a ano, opět se přesvědčíme, že Laurell není žádné téma týkající se sexu cizí.

Tuhle sérii nejde číst, aniž by ve vás každá z postav nezanechala určitý dojem a případně vám nepřirostla k srdci. Merry a její strážci si mě dokázali získat natolik, že už se nemůžu dočkat následujícího dílu, a to i přesto, že mi knihy s takovým množstvím sexuálních scén zrovna moc nevoní. Například poněkud nečekaně jsem začala o trochu méně nenávidět Andais a o něco více Cella, oproti tomu na Doyla, Rhyse či Frosta nedám dopustit. Dokonce i Barinthus si získal mé sympatie, i když ho vidím spíše jako galantního strýčka nežli Merryina milence.

Pokud jste četli moji recenzi na předešlý díl – Svádění luny - , tak máte jistě v živé paměti, jak jsem jásala nad tím, že autorka trochu ubrala sexuálních scén v knize, a přidala více kloudného děje. Byla jsem nadšená, protože číst stále jen o Merryiných eskapádách z milostného života  může být poněkud stereotypní a nudné. Ovšem mé nadšení netrvalo dlouho. Spolu se čtvrtým dílem se vrací i notná dávka erotických scén, hromadného a veřejného sexu, čili mě čtvrtý díl opět postavil na zem a už přestávám doufat, že by autorka snad od postelových scén aspoň trochu upustila. Takže suma sumárum, kloudného děje se moc nedočkáte a když ano, pak jen ve střípcích mezi erotickými pasážemi.

Jestli jste tedy nadšenci Laurellina stylu popisování sexu, kdekoli a kdykoli, pak vás Úder půlnoci zaručeně uspokojí. Dočkáte se hromadných orgií v bahně, veřejného sexu a dalších eskapád z Merryina milostného života. Já osobně stále doufám, že pátý díl bude něco extra, aby nám autorka vynahradila Úder půlnoci plný sexu – a taky se nemůžu dočkat, až zase sklouznu do Merryina světa magie, mužů a intrik ze strany jejího bratrance, protože tahle série se člověku dostane pořádně pod kůži.

Hodnocení přebalu: 4/5
Hodnocení obálky: 4.5/5
Hodnocení knihy: 3/5

Orig. název: A Stroke of Midnight
Název CZ: Svádění luny
Série: Merry Gentry (4.díl)
Autor: Laurell K. Hamiltonová
Provedení: vázaná, 368 stran
Vydáno v CZ: říjen 2014
Nakladatelství: Epocha

Česká anotace: „Princezna Meredith, dědička Temného trůnu, pracovala několik let jako soukromé očko v Los Angeles. Její teta, královna Vzduchu a Temnoty, jí nabídla svůj trůn za podmínky, že počne počít dítě dřív než její bratranec Cel. Závod o stvoření nového života je však zároveň bojem o holý život. Cel má mnoho přívrženců, kteří se neštítí ničeho, ani vraždy. Zatímco se Merry snaží otěhotnět s královskými strážci, v Říši kouzel dojde k několika vraždám a atentátům. A Merry provede něco dosud neslýchaného - přizve k vyšetřování do Říše kouzel lidskou policii.
Merry je potomek pěti bohů plodnosti, přesto se jí zatím nedaří otěhotnět. Je nucena přizvat do svého lože i muže, jejichž loajalitou si není jistá. Bohyně však využívá Merry pro své vlastní plány a s každým dalším Mereditiným milováním se probouzí dlouho zapomenutá magie, která nejenže posiluje schopnosti jejích milenců, ale mění i celou Říši kouzel. A to se nemusí všem líbit. (bux.cz)

Ukázka z knihy: #

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství EPOCHA.
RC: Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství EPOCHA.