Externí recenze / Úder půlnoci

By 12:16 ,

Magický svět ve kterém hlavní hrdinka společně s dalšími postavami žije, je vymyšlen přímo kouzelně. Ovšem nehledejte v příběhu žádnou pohádku, jelikož Merry je vše, jen ne sladká. Krev střídají intriky a boj. Téměř čtyři sta stran příběhu psaného jedinečným stylem a jazykem, ubíhá rychle před očima, a to zrovna v tomto případě, je na škodu. Některé myšlenkové pochody a ukvapené činy hlavní hrdinky, můžou vést k pomatenosti. Autorka se k vysvětlení přeci jen nakonec vrátí, ale čtenář se po celou prozatimní dobu bude ptát, jak ono to vlastně bylo, a to ho v příběhu může rušit, přesto jeho poutavost jej přeci jen zaštítí.
Naopak veliké plus celého příběhu vidím v sexuálních scénách. Kdy akt není násilně vytvořen, ale sepsán pravdivě a zcela obyčejně, tudíž uvěřitelně. Mnoho čtenářů Merry srovnává právě s Anitou Blakeovou, první vydanou sérií této autorky, kdy podoba je možná právě v sexuálních scénách, kterých je v obou případech bohatě. Přesto se jedná o zcela jiný a jedinečný příběh, kdy ovšem podpis autorky je viditelný.
Autor: ciniminisek | Celá recenze

Příběh, sepsaný téměř na 400 stranách, je originální a velice poutavý. Jako obrovské neprominutelné mínus musím zdůraznit rychlené tempo a nepřehlednost dějové linie. Autorka se snaží čtenáře zasytit obrovským množstvím akce a informací a přitom na ústřední příběh – vraždu – se v některých částech úplně zapomíná. Přemýšlivým čtenářům by mohlo přijít jednání některých postav absurdní až nesmyslné, většinou je ovšem autorka dříve nebo později vysvětlí a často si je i obhájí. Také mi chybí uzavření jednotlivých pasáží a důkladnější vysvětlení autorčiných myšlenek. Hamiltonová jakoby předpokládala, že čtenář automaticky chápe všechny její myšlenkové pochody a tudíž se obejde bez hlubšího vysvětlení. V některých nepřehledných částech knihy mi to opravdu chybělo.
Na druhou stranu si autorka skvěle pohrála s jazykem a na téměř každé stránce najdete něco, co Vás dokáže zaujmout, jak formou, tak i obsahem. Jestli příběhu opravdu nejde něco vytknout,  jsou to časté erotické části příběhu, které jsou psány bravurně, realisticky a zároveň neobyčejně.
Autor: fm.tua | Celá recenze

Úryvky recenzí byly vybrány tak, aby nespoillerovaly děj.
Pokud chcete přidat svůj úryvek, napište mi do komentářů odkaz na vaši recenzi.