Externí recenze / Svádění luny

By 14:28 , ,

Znáte ten pocit, kdy si u některých spisovatelů říkáte, jaká je škoda, že se v jistých scénách více nerozepíší a u dalších zase, ať uberou na tempu? Zpočátku to neuvěřitelné množství sexu čtenáře přitahovalo, ale tím, jak se prokousával dalšími díly, tak mě nejednou napadlo, že by jich tam mohlo být méně a víc příběhu jako takového. Hamiltonová má neuvěřitelně podrobně promyšlený svět magických bytostí o nichž jste neměli tušení, že vůbec existují.
Knížky Hamiltonové si můžete buď zamilovat anebo je začít nenávidět. Není nic mezitím. Zároveň vás spisovatelka u svých dvou sérií dokáže udržet jako hypnotizér. Mistrně vás vplétá do svého světa a vypustí vás z něj až teprve na samém konci příběhu, kdy si říkáte jestli nejste tak trochu masochista.
Autor: Polgara | Celá recenze

Svádění luny je již třetím dílem z cyklu Merry Gentry, který pojednává o princezně Říše kouzel. Pokud vám série nic neříká, pak by vám jistě mělo něco říkat jméno autorky, která je známá díky své již dříve napsané Anitě Blake – obě dvě série se pak řadí do urban fantasy.
K sérii byste měli přistupovat opatrně s tím, že není moc dobré porovnávat Anitu s Merry. I když se zde nějaké ty shody najdou, nemuselo by se vám to čtenářsky vyplatit.
Autor: Ells | Celá recenze

Královskou neteř Merry Gentry čekají krušné časy. Těhotenství stále v nedohlednu, až si z toho všichni začínají zoufat, protože častěji zkoušet už to snad ani nejde. A pohyb na politické scéně obou království, Temného i Požehnaného, s nimiž oběma je princezna Meredith nějakým způsobem spřízněna, to je jako běh po horkém kamení s vejcem na lžíci. Stačí jeden chybný krok a vše bude nenávratně ztraceno. Navíc zjistit odkud pramení nové a neznámé nebezpečí, když princ Cel stále úpí v žaláři za to, že jí usiloval o život, to bude těžká písemka okořeněná spoustou krve a utrpení pro všechny zúčastněné. Včetně tetičky královny. Každý z přímých aktérů těch krvavých hrátek bude muset něco obětovat, ale všichni něco získají. Ne vždy se jim budou dary líbit, ale reklamační oddělení zrovna v tomhle supermarketu bohužel nenajdou.
Autor: Monika Slíva | Celá recenze

Na anglických serverech knihy Laurell Hamiltonové fanoušci nazývají „soft porn for women“ a něco na tom určitě bude, protože autorka často zachází daleko za hranice paranormálních romancí. Je ovšem ojedinělé vidět tak dominantní ženské charaktery s několika milenci na každém prstu ruky, které si užívají všech potěšení a zároveň bojují o život.
Ve Svádění luny autorka smíchala mnoho prvků, z nichž některé budou čtenáře fascinovat, jiné rozčilovat. Někdo si užívá spousty popisů okolí i postav, jiného to odrazuje. Někdo vyhledává sáhodlouhé popisy sexu, kterého tu určitě není málo, jiný by dal přednost příběhu a barvité historii magického světa. V čem se ale určitě všichni čtenáři shodnou je to, že knihy Laurell Hamiltonové jsou čtivé, dokonce až návykové.
Autor: Nela Libovická | Celá recenze

Dějově se Svádění luny posune jen o pár dní, příběhově se ale vyvíjí výrazněji. Autorka se zaměřuje na mocenské intriky a vztahy mezi smrtelnými a nesmrtelnými. Její pojetí společnosti, zejména ze strany politiky je zajímavě řešené a když se nad tím více zamyslíme, můžeme vidět odkazy na naši současnost. Pouze praktiky, které postavy využívají k dosažení svých cílů jsou poněkud mimo naši schopnost.
Po dějové stránce není kniha příliš rozsáhlá, svým pohodovým a čtivým stylem zaujme především ženské čtenáře. Kniha je vyprávěna z pohledu Merry a nejen její, ale i charaktery ostatních postav se dále utvářejí, vyvíjí a mění. Pro příznivce drsných paranormal fantasy, kde nechybí magie, krev, ale i erotika je kniha ta pravá.
 Autor: Terra | Celá recenze

Úryvky recenzí byly vybrány tak, aby nespoillerovaly děj.
Pokud chcete přidat svůj úryvek, napište mi do komentářů odkaz na vaši recenzi.