Nejnovější články

Dojmy z filmu MĚSTO Z KOSTÍ

By 20:08

[!.OBSAHUJE SPOILERY.!]

Filmové zpracování Města z kostí patřilo loni mezi nejočekávanější filmy mezi čtenáři. Upřímně jsem od začátku nevěděla, co si o filmu myslet, a jestli se mám vůbec těšit. Knižní sérii Cassandry Clare mám ráda a měla jsem o ní určité představy. Filmy jsou většinou ale jiné, některé jsou méně podařené, některé více. U Města z kostí mě už od prvních momentů hrozně iritovali herečtí představitelé. Asi je to opravdu jeden z mála filmů, kdy se mi herecký výběr nelíbil. A to vůbec. Týká se to především hlavních představitelů. Herečka hrající Clary mi do role vůbec neseděla. Už jsem s Lilly Collins viděla pár filmů a podle mě se hodí spíše do filmů ze života než do fantasy. Co se týče Jace, nemá cenu se moc vyjadřovat. Tohle prostě není moje představa. Herec mi byl nesympatický a jeho zastřený výraz se do této role vůbec nehodil. Chápu, že má určitě spoustu fanoušků, kterým se zdá milý, sympatický a je pro ně dokonalým představitelem, pro mě to byl ale nezajímavý a nudný herec, který se ztratil mezi ostatními. O zpracování celého filmu by se také dalo hovořit hodiny. Celkově jsem měla pocit, že si z knihy vytáhli zajímavé části a naplácali je na sebe a nikoho vůbec nepřekvapovalo, jak je to divné a neprofesionální. Chápu, že některé linie by se dali vyhodit, ale ne všechny! Hudební doprovod je pak kapitola sama o sobě. Vážná hudba střídá elektro a při akčních scénách zazní techno?
Když to shrnu, tak jsem z filmu byla hodně zklamaná. V průběhu natáčení jsem si četla nejrůznější články, že se na produkci a celkovém zpracování podílí sama autorka, a byla jsem za to ze začátku ráda. Ale co z toho filmu nakonec vzešlo...něco jako podivná parodie.


A mě nezbývá než s Terrou souhlasit. Tedy upřímně řečeno ne ve všem, ale ve valné většině jsem to vnímala stejně. Film byl myslím si hodně očekávaný, což je vzhledem k fanouškovské základně spisovatelky Cassandry Clare celkem pochopitelné, ovšem myslím, že valná většina diváků či čtenářů měla výrazně jinou představu o filmu. Dialogy byly občas solidně uhozené, ohledně scén vám řeknu jen jedno, a to, že vystřihnout ze TŘÍ knih zajímavé pasáže a poslepovat je k sobě asi není nejlepší nápad.  Nejenže se celý film zvrhl spíše v komedii s nespočtem klišé a trapných gest (představte si momenty, kdy si Jace rukou projíždí vlasy či obhajuje s trapným postojem své blond háro) až po ne úplně ideální výběr herců. Lilly Collins (Clary) bych ještě jako takové zlo nebrala, naopak mi přišla jako poměrně schopná herečka co jí role sedla, ale totéž nemůžu říct třeba o Jaceovi či Alekovi. Alekovi grimasy byly něco nehorázně šíleně mučícího a jeho monology jakby smet – a to v knížce jsem ho měla ráda.
Ale abych nebrala film pořád jen obecně, tak se zaměřme třeba na skleníkovou scénu s kytkami. Na to se nedá říct nic jiného, než prvotřídní klišé. Byla jsem na předpremiéře tohohle filmu a můžu vám říct, že valná většina osazenstva kina vybuchla smíchy. Totálně přeslazená hudba, kytky rozkvétající přesně o půlnoci a do toho stropní kropička (někdy můžete ve filmech spíše vidět spíše déšť) a polibek. Narovinu vám říkám, že u tohohle filmu se pobavíte i napodruhé (mám to vyzkoušené). 


A jaký dojem udělal film na vás?

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0