Nejnovější články

Ukázka: Pokud zůstaneš - Courtney Coleová

By 21:11 , , ,

Vlastně ani nevím, proč jsem přišla.
Nemám k tomu žádný dobrý důvod.
Natáhnu ruku a dotknu se hřbetu jeho ruky v místě, kde palec a ukazováček tvoří tvar písmene V. Má tam jizvu jako křížek, které jsem si všimla už tehdy v noci.
„Jak jsi k ní přišel?“ vyzvídám, zatímco po jizvě přejíždím prstem. Je vidět, že je stará, ale také zřejmé, že to byla hluboká rána. Jizva moc nevybledla a její okraje jsou neostré, jak to tak u starých šrámů bývá. Pokrčí rameny a zatváří se lhostejně.
„Nevím,“ odpoví nenuceně. „Nepamatuju si, jak se mi to stalo. Spoustu věcí v životě si prostě nepamatuju. Nejspíš to k tomu patří.“
„K čemu to patří?“ nechápu. Mám dojem, že mě pokouší, k něčemu vyzývá. Ale k čemu? Skoro bych řekla, že se mnou chce hrát nějakou hru, jejíž pravidla mi ale nehodlá vysvětlit.
„Patří to k tomu, když si posereš život,“ odsekne chladně a drsně. Cítím nutkání otřást se, ale neudělám to. Místo toho jen odtáhnu ruku od jeho. Pohlédne mi do očí. Všimne si, že jsem se stáhla.
„Proč si myslíš, že sis posral život?“
Musím se do toho slova přinutit. Je mi cizí, takhle obyčejně nemluvím. Pax se uculí, jako kdyby tušil, jako kdyby z mých rtů znělo tak nepatřičně, až je to k smíchu. Mám chuť se na něj zamračit.
„Nemyslím si to,“ odpoví Pax unaveně, „vím to.“ Položí se zase na polštář a nepatrně se při pohybu zašklebí. Snaží se na sobě nedat znát bolest, a tak je jeho tvář ztuhlá. 

Název CZ: Pokud zůstaneš
Série: Beautifully Broken (1.díl)
Autor: Courtney Coleová
Nakladatelství: Ikar

Česká anotace: Pax Tate je přitažlivý ničema, který neumí milovat. Když mu bylo sedm, zemřela mu matka a on trpí nevysvětlitelnými pocity viny. Aby se vyrovnal s prázdnotou v duši, bere drogy a zneužívá ženy. Zabírá to… dokud nepozná Milu. Ta mu dá naději, že se všechno může změnit, včetně něj – bude to ale stačit, aby s ním zůstala? (bux.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství Ikar

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0