Nejnovější články

Ukázka: Poslední rituál - Yrsa Sigurdardottir

By 16:02 , , ,

 „Následoval jsem ho do studentské místnosti. Chvíli se tam přehraboval ve skříni, pak z ní vytáhl bílou pilulku a spolkl ji. Vzápětí se začal chovat ještě excentričtěji. Žuchnul sebou do křesla, otočil se ke mně zády a požádal mě, abych mu namasíroval ramena. Napadlo mě, že mu přeskočilo, ale později jsem se dozvěděl, že měl v sobě extázi a ta údajně zvyšuje potřebu tělesného kontaktu. Přistoupil jsem k němu a nejdřív jsem se mu chystal vyhovět, doufal jsem, že mou prosbu spíš vyslyší. Ale pak mě popadla šílená zášť. Než jsem se nadál, stáhl jsem si kravatu a přehodil mu ji přes hlavu. Utáhl jsem ji. On sebou házel, ale nic se nestalo. Pak zemřel. Pomalinku se z křesla svezl na zem. A já jsem šel pryč.“ Pohlédl na Tóru a čekal, co na to řekne.


Název CZ: Poslední rituál
Série: Þóra Guðmundsdóttir (1.díl)
Autor: Yrsa Sigurdardottir
Nakladatelství: Metafora


Česká anotace: Na místě vraždy zůstalo tělo bez očí... Co skrývá třetí znamení?
V budově univerzitní katedry historie v Reykjavíku je nalezena zohavená mrtvola německého studenta Haralda. Má vypíchnuté oči a jeho tělo je označeno magickou runou. Bohatá rodina zavražděného najme bývalého kriminalistu Matthiase a islandskou právničku Tóru.
Brzy vyjde najevo, že Harald založil spolek zájemců o čarodějnictví a vášnivě studoval islandské čarodějnické procesy. Sám měl na těle spoustu tetování, nechal si rozpůlit jazyk, aby vypadal jako hadí, a zajímal se o mučení, které možná kdysi vyzkoušel i v praxi.
Tóra s Matthiasem tedy logicky hledají vraha mezi adepty magie. Další stopa, báseň psaná krví, vede pro změnu k Haraldově rodině, kde očividně není všechno v pořádku. Do toho se ještě přimíchá tajemný rukopis, plán cesty k záhadnému předmětu, k němuž má hledače dovést „třetí znamení". (metafora.cz)

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0