Nejnovější články

Ukázka: Nocí zlomená - Patricia Briggs

By 18:14 , , ,

„Přesuňme se do jídelny,“ řekla Christy. „Prostřela jsem tam. Přijde váš nový vlk, Mercy? Pokud budeme ještě chvíli čekat, večeře vystydne.“
  Zavrtěla jsem hlavou. „Já nevím. Možná mu do toho něco přišlo.“
  „Takže se najíme bez něj,“ rozhodla. „Pokud se přece jen objeví, může si dát zbytky nebo mu připravím nový sendvič.“
  U kuchyňského stolu bylo dost místa na to, abychom se u něj najedli, v jídelně ale Christy rozprostřela ubrus a nachystala hezký porcelán. Napadlo mě, jestli prostřela Jesse, nebo to udělala sama Christy, když jsme se s Adamem převlékali. Já používala stůl v jídelně jenom v neděli ráno nebo o svátcích, kdy se všichni nevešli ke stolu v kuchyni.
  Posadila jsem se po Adamově pravici a Christy po jeho levici, než mohla místo zaujmout Jesse. Ta se na mě omluvně usmála a sedla si hned vedle.
  „Tak dobrá, všichni,“ řekla Christy, jakmile jsme se usadili. „Pusťte se do toho.“
  Sendviče nařezané na trojúhelníky byly připravené na talíři uprostřed stolu a vypadaly nádherně, slanina byla dokonale osmažená, rajčata červená, salát pestře zelený a křupavý a toasty zlatavé. Obrovská broušená mísa se zeleninovým salátem stála hned vedle talíře s domácími krutony.
  Plátěné ubrousky byly dokonale složené a stůl zdobila váza s jarními liliemi z předního záhonu. Celý stůl vypadal, jako by ke mně domů zaskočili Martha Stewartová a Gordon Ramsey a připravili neformální jídlo pro mé přátele.
  Mary Jo si ukousla ze sendviče a málem zavrněla. „Tak dobrý sendvič jsem nejedla od pikniku, který jsi uspořádala na čtvrtého července, pamatuješ? Připravila jsi sendviče a upekla mrkvový dort. Chybělo mi to.“
  To odstartovalo rozhovor o starých dobrých časech, do kterého se nakonec nechal zatáhnout i Adam, a dokonce i Warren. Jesse mi pohlédla do očí a soucitně se ušklíbla.
  Nevěděla jsem, jestli mi Christy zabírá dům úmyslně nebo nevědomky, ale měla jsem své podezření. Já možná raději bojuju zuby nebo pistolí místo sendviči, ale Christyiny zbraně byly jiné než ty mé. Věděla jsem, že pokud chci získat zpátky kontrolu, musím se zachovat jako čarodějnice – a to znamenalo v jistém ohledu taky prohru.
  „Chutná vám sendvič?“ zeptala se mě Christy, když rozhovor o starých dobrých časech začal váznout.
  „Je velice dobrý,“ řekla jsem. „Děkuju, že jste připravila večeři.“
  Mary Jo na mě pohlédla. „Christy právě přiletěla a je zraněná, myslela bych si, že mohl uvařit někdo jiný, Christy.“
  „Byla to moje práce,“ ozvala se Jesse. „Máma ale řekla…“
  „Řekla jsem jí, že chci připravit její oblíbenou večeři, protože ji často nevídám.“ Christy vzhlédla a její modré oči – Jessiny oči – plavaly v slzách, které statečně zadržela. „Vím, že je to moje vina. Nejsem dobrá matka.“
  Nelhala. Věřila tomu, co říkala. Jedno jsem jí musela nechat, přijala odpovědnost za to, čím si Jesse prošla – problém byl, že když to říkala, hleděla na Adama. Potom se rozhlédla kolem. Na Jesse se ani nepodívala. Nebyla to omluva; hrála na city. Nebyla jsem jediná, kdo si toho všiml.

Název CZ: Nocí zlomená
Série: Mercy Thompson (8.díl)
Autor: Patricia Briggs
Nakladatelství: FANTOM Print

Česká anotace: Nečekaný telefonát přinese Mercy zajímavou výzvu. Bývalá manželka jejího druha Adama má problémy a je na útěku před svým novým přítelem. Adam není z těch, kdo by odmítli žádost o pomoc – a Mercy to ví. Když se ale Christy usadí v Adamově domě, nedokáže se Mercy zbavit pocitu, že na celé situaci není něco v pořádku. Brzy se její podezření potvrdí, když se dozví, že Christy nemá ani zdaleka dobré úmysly. Chce Adama zpátky a je ochotná udělat pro to cokoli, dokonce i obrátit Adamovu smečku proti Mercy. Mercy se nemíní vzdát bez boje, objeví se ale mnohem větší hrozba. Christyin bývalý není jen špatný člověk – vlastně možná není vůbec člověk. A když se začnou hromadit mrtvoly, musí Mercy odsunout stranou osobní problémy a postavit se tvorovi, který může roztrhat na kusy celý její svět.(fantomprint.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství FANTOM Print

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0