Nejnovější články

Ukázka: Pohlazení soumraku - Laurell K. Hamiltonová

By 13:37 , , ,

Vzala si z tácu, který služebná stále držela v pohotovosti, své pití a zhluboka se napila. „Myslím si, že král o tom takto uvažovat nebude. Já… nechci být příčinou války mezi královstvími.“ Znovu se napila. „Tolikrát jsem si přála, aby byl Taranis za svou pýchu potrestán, ale ne Hejnem. To bych nepřála nikomu, ani jemu ne.“
Sama jsem byla Hejnem pronásledována a musela jsem uznat, že to byl otřesný zážitek. Ale sami běsi až tak strašliví nebyli. Přinejmenším by vás jenom zabili. Možná sežrali zaživa. Ale zemřeli byste hned. Žádné mučení, žádná dlouhá, pomalá smrt. Existovala spousta mnohem horších způsobů, jak zemřít.
Navíc jsem věděla něco, co Maeve ne. Sholto, Pán toho, co nikam nepatří, král běsů, za zády také zvaný Zplozenec stínů, necítil k Andais nebo komukoli jinému příliš velkou loajalitu. Uměl držet slovo, ale Andais v posledních letech pomalu klouzaly otěže z rukou a teď byla v situaci, kdy na běsech velmi, skutečně velmi závisela. Původně měli být zbraní použitou až ve chvíli, kdy není jiné zbytí. Jak jsem se ale dozvědělas Doyla s Frostem, využívali je velmi často. K tomu nebyli určeni a to, že je Andais využívala příliš často, ukazovalo na její slabiny.
Ale Maeve o tom neměla tušení. Nikdo z Požehnaných o tom nevěděl, tedy pokud neměli špiony, což, když se nad tím zamyslím, nejspíš měli. Ale Maeve nevěděla nic.
„Skutečně si myslíš, že se král dozví, že jsme spolu mluvily?“
„Jistá si nejsem, ale je to bůh nebo alespoň dříve byl. Bojím se, že nás odhalí.“
„Dobře, já chci vědět, proč tě vyhnali. Ale ty ode mě také něco chceš. Něco, kvůli čemu riskuješ i vlastní život. Co je to, Maeve? Co je pro tebe tak důležité?“

Název CZ: Pohlazení soumraku
Série: Merry Gentry (2.díl)
Autor: Laurell K. Hamiltonová
Nakladatelství: Epocha

Česká anotace: Meredith Gentryové se podařilo uniknout neúprosným pokusům o atentát ze strany prince Cela, jejího bratrance a soupeře o korunu Říše kouzel, ale teď ji čeká celá řada nových problémů.
Aby se mohla stát královnou, musí porodit dítě dřív, než Cel zplodí vlastního potomka. Ale na obzoru je další velká hrozba: lidé umírají záhadným, děsivým způsobem a samotná existence Říše kouzel je ve vážném ohrožení.
A tak, zatímco si užívá největší rozkoše svého života, když se snaží počít dítě s válečníky ze své královské stráže, musí Merry zastavit starodávné zlo, které by mohlo zničit samotnou podstatu reality. Prostě zaměstnání jako každé jiné…(goodreads.com)

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství Epocha

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0