Nejnovější články

Ukázka: Pekáč buchet - Kateřina Petrusová

By 19:59 , ,

Podruhé během několika málo hodin jsem měla chuť se optat, jestli člověk, se kterým komunikuju, nepožil nějaké drogy. Naštěstí jsem to neudělala, protože se mi rozsvítilo: něříkal, že mu nemám všechno věřit?
„Ha ha,“ ušklíbla jsem se. Kopřiva se rozesmál, vážně nahlas a od srdce. A byl to příjemný smích, až jsem se přestala mračit a jen na oko dotčeně zavrtěla hlavou. Zato servírka, která nám přinesla jídelní lístek, se začala hihňat taky.
Fajn, malé mínus pro obsluhu.
Převzala jsem lístek a servírka se zeptala Kopřivy, co si dáme k pití. Neudělala to proto, že by předpokládala, že on objedná za oba; na to se na něj moc lepila. Naštěstí se znovu zachoval nečekaně mile, protože jí sice poděkoval za jídelák, ale pak se rovnou zeptal mě. Už na ceduli u vchodu jsem si všimla domácí okurkové limonády, takže ohledně pití jsem měla jasno.
„Je v tom vodka?“ zajímalo Kopřivu. „Myslel jsem, že si dáme něco na kuráž,“ vysvětlil mi.
„Jsem vlastně v práci,“ zakoktala jsem výmluvu.
„Já to na vás neřeknu,“ dušoval se. Trvala jsem na svém. Připitý rozhovor by mi Anna omlátila o hlavu. Takže si ani on nedal nic s vodkou. Zapnula jsem diktafon, ale Kopřiva zavrtěl hlavou:
„Nejdřív si vyberte něco k jídlu.“
To je hezké, jde mu o mou spokojenost, tohle je fakt-
„Jinak by nebylo přes to vaše kručení nic slyšet,“ dodal a zabil to. 


Celou ukázku knihy najdete: na

Název CZ: Pekáč buchet
Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment

Česká anotace: ONA
Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON
Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.
Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem, a že láska hory přenáší.
Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí. (goodreads.com)

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství Fragment (již brzy)

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0