Recenze: Easy? - Tammara Webberová

By 11:35 , , , ,

Kvůli dlouholeté lásce, o které věříte, že vydrží všechno a bude trvat navždy, se vzdáte své vysněné školy a jdete se svým „princem“. Jaký je to pak šok, když už ho nebavíte, začne se s vámi nudit a toužit po sexuálních radovánkách, také s někým jiným. Ale aby to nebylo tak jednoduché, tak vám to oznámí z ničeho nic a vy jste z toho pak úplně na dně několik dnů. Jacqueline bývala ideální, pilná a vzorná studentka, ale stačil jediný rozchod a pár dnů v sebelítosti a najednou jí hrozí, že propadne. Ona! Jacqueline s vždy výbornými známkami. Ale nebojte, známky nebudou její jediný problém.

Co čeká Jacqueline? Propadne nakonec?

Kennedy je její bývalý přítel, se kterým měla strávit zbytek života. Nyní, na začátku druhého ročníku je však vše jinak. Kennedy už o ni nemá zájem, je sama a její školní výsledky jdou nadzvukovou rychlostí do kytek. A když už se tedy Jackie konečně vyhrabe ze své sebelítostné malé kukličky a rozhodne se jít mezi lidi, čeká na ni nemilé překvapení. Koho by napadlo, že se ji pokusí znásilnit v areálu školy? Ale je tomu tak.

Od onoho incidentu má milá, přívětivá a usměvavá Jackie najednou úplně jiný pohled na svět. Ať už proto, že se onen násilník jen tak nevzdá a ona to ví, ale také proto, že i když chtěla zapomenout, je tu někdo, kdo ji nenechá. Její zachránce, o kterém dlouho nevěděla, že vůbec existuje, natož že chodí na stejnou hodinu. Lucas. Neobyčejně krásný mladík, který se stal jejím osobním hrdinou.

Ano je to tu zase. Dívka věčně v nesnázích a princ na bílém koni, který ji vždy ze všeho vyseká. Kluk, kterého by si normální holka okamžitě všimla, když je tak hrozně krásný, ale ne, Jackie prostě po jiných klucích nekoukala. A teď ji hrozně šokovalo, že chodí do stejné třídy. Ale notáák. Navíc se z pana nikdo, najednou stává pan populární, přestože je jasné, že s ním spolužáci a spolužačky mluvili i předtím, ale Jackie je prostě nevšímavá.

Z anotace byste čekali, že to bude příběh plný dobrodružství a popsaných postav, na které si snadno zvyknete. Avšak realita se trošičku liší. Nejenže v knize nejde ani tak o dobrodružství jako spíše love story s nahlédnutím do těch, ne zrovna hezkých aspektů života, ale hlavně jde o postavy. Já jsem četla anotaci až teď a můžu s klidem prohlásit, že je poněkud zkreslená. Nepřišlo mi, že by se s postavami autorka nějak párala, spíše to působí dojmem, jako by tam čas od času, když už začínáte ztrácet přehled, co vlastně daná postava má v povaze a co udělá, vložila pár přídavných jmen a tím to haslo. Těm postavám to prostě neuvěříte. Jedinou dobře popsanou věcí je Lucasova minulost, to se mi vážně líbilo, jakým stylem to napsala, ale u toho tak nějak končím. Protože Lucas je jinak zcela vyumělkovaný ideální muž, o kterém si toho musíte spoustu domyslet, protože se autorka nenamáhá napsat víc, než jen jak úžasně vypadá a něžnosti semhle, hrdinství támhle, ale nic pořádného, čeho se chytit. Zato Jacqueline je jen další holka z davu a její nejlepší kamarádka Erin řeší nějaké svůj problém s klukem, ale to je jen šum na pozadí, ze kterého stejně nic moc nemáte.

Když ale pominete plytkost postav, pak se vám kniha bude docela zamlouvat. Jasně, není to žádný zázrak, a asi od 1/3 knihy víte co a jak, ale i přesto si myslím, že je to poměrně dobrá odpočinková četba s trochou drsnější stránky každodenního života miliónů lidí. Jinak mi to ale přijde až moc podobné ostatním knihám s tímhle zaměřením. Možná i proto jsem knihu nakonec odsoudila, protože těch stopadesát podobností s jinými knihami mě už unavovalo, ne přímo rozčilovalo.

Podle ohlasů ostatních čtenářů jsem čekala buďto naprostou katastrofu, nebo naopak totální bombu. Překvapivě pro mě není ani jedno. Oproti těm knihám, jež jsem četla předtím, mě Easy? nijak neohromila. Za mě dostává zlatou střední cestu, což jsou tři hvězdičky, původně jsem chtěla dát za ten konec vyšší hodnocení, protože jsem holka a to je prostě konec s velkým K, ale nakonec jsem se zařekla, že jenom konec to prostě nezachrání.  A nezbývá, než dodat, že i pod nádhernou obálkou se může skrývat průměrná kniha.

Hodnocení přebalu: 5/5
Hodnocení obálky: 5/5
Hodnocení knihy: 3/5

Orig. název: Easy?
Název CZ: Easy?
Série: Contours of the Heart (1.díl)
Autor: Tammara Webberová
Provedení: vázaná, 308 stran
Vydáno v CZ: prosinec 2013
Nakladatelství: Jota

Česká anotace: Sledoval ji, ale neznal ji. Až do chvíle, kdy se stal díky náhodnému setkání jejím zachráncem...
Dívka, která se domnívá, že lidem nelze věřit, na sliby se nedá spoléhat a věrnost je pouhá iluze. Chlapec, který věří, že pravda je relativní, že lži dokážou skrýt nesnesitelnou bolest a vina je neodpustitelná. Potvrdí si navzájem svá přesvědčení, nebo je naopak jeden druhému definitivně vyvrátí?
Když Jacqueline následuje svého kluka na vysokou školu, kterou si vybral, rozhodně nečeká, že se s ní dva měsíce po začátku druhého ročníku náhle rozejde. Dva týdny stráví v naprostém šoku, aby se pak probudila v jiné realitě: je nezadaná, místo na výběrovou hudební konzervatoř chodí na státní univerzitu, bývalí přátelé ji najednou ignorují a poprvé v životě jí hrozí, že z nějakého předmětu propadne.
Při odchodu z večírku je Jacqueline na opuštěném parkovišti napadena klukem ze studentského spolku, do něhož patří i její bývalý přítel. Zachrání ji neznámý mladík, který byl ve správný čas na správném místě, a ona chce jen jediné – vymazat útok a celou tu noc z paměti. Ale její zachránce Lucas chodí na stejné přednášky z ekonomie jako ona, sedí v zadní řadě, skicuje si něco do bloku a při tom se na ni dívá. Její kamarádky ho ohodnotí jako dokonalý materiál na nezávaznou divokou známost, která jí pomůže vzpamatovat se po rozchodu.
Když se z útočníka, který ji napadl, stane stalker, má Jacqueline na výběr: zhroutit se, nebo se začít bránit. Lucas nad ní drží ochrannou ruku, ale sám má svá vlastní tajemství. Najednou je těžké odhalit, co se skrývá za vnějším zdáním, a není jasné, komu se dá věřit. (jota.cz)

Ukázka z knihy: #

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství Jota

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0