Recenze: Kousnutí páteční noci - Chloe Neill

By 10:00 , , , , ,

Kdyby někdo Merit před deseti měsíci řekl, že se navleče do plesových šatů a půjde na společenskou akci, kde se budou vyskytovat její rodiče – dobrovolně – asi by se mu vysmála. Protože tohle je přesně to, co Merit vážně nechce udělat - vrátit se do společnosti žraloků, kteří čekají na každou její chybu. Bohužel být Ochránkyní s sebou nese spousty povinností. Jednou z nich je poslušnost svému Mistrovi, který je většinu času protivný a šíleně rád si na vás vybíjí – co vlastně? Frustraci?

Jak dopadne Meritino rozkoukání mezi upíry?
Jak se popere s dalšími a dalšími povinnostmi Ochránkyně?
 Ale hlavně, jak se popere se svým milostným životem?

Na Merit se jistě pamatujete – pokud ne, autorka Vám to připomene a já také. Merit se stala upírem, dokonce Ochránkyní Domu Cadoganů. Její místo je sice po pracovní stránce jasné, tedy zhruba, ovšem mezi upíry v Domě moc nezapadá. Merit nikdy nebyla moc společenská, většinu času trávila v zaprášených knihovnách nebo pracováním na dizertaci a jiných nudných věcech do školy. Oproti tomu si její vrstevníci užívali bujaré večírky a mládí. Ale jedno se Merit musí nechat, ona teď může mládí a svých 27 let oslavovat do smrti, což bude – no nikdy, pokud si osikový kůl nezahraje šipky směr její srdce, nebo ji prostě někdo nezabije. I přes tohle všechno se ale Merit pořád úplně nesmířila s vědomím, že je upírka. A její mistr jí to moc neusnadňuje, když do ní pořád reje.

Když si odmyslíte tu nudnou omílající omáčku na začátku, která Vám vlastně neřekne nic víc, než co už víte z minulého dílu a zrovna teď Vám dost leze na nervy, pak to nezačíná až tak špatně. Tedy kdyby Merit nechala Mallory, aby prsatou Aerobic-Barbie rozcupovala na kousíčky, což se bohužel nestane. Ale i tak je to krásná představa.

Příběh, se točí kolem Merit. Což není zrovna nečekaná zpráva, ale tentokrát nebude „případem k řešení“ sériová vražda dvou žen a jedna nezdařilá, ale hlavním úkolem bude ochránit Dům. Však to je taky Meritina práce být dobrou Ochránkyní. Ale spíše než o fyzický útok půjde tentokrát o politiku, novinařinu a pletichaření. Někdo se totiž snaží rozbít křehký mír, který mezi všemi panuje. A udržet ho, to bude řádná fuška.

Přestože upíři vystoupili a přestavili se lidem, zdaleka jim neřekli vše. Vlastně jim jen nastínili, jací jsou, když se chovají „podle předpisů“, ale to, jací jsou v noci, když se nikdo nedívá, už nikdo, kromě nich, neví. A právě tak chtějí, aby to zůstalo, ovšem někdo se snaží zničit klid a mír jak s lidmi, tak mezi upířími Domy. A tomu Merit, jako ochránkyně Cadoganského Domu nemůže jen nečinně přihlížet.

Těšte se na rozvinutí romantických proudů v příběhu, protože těch bude víc. Chybět nebudou ani akční pasáže a nějaké to nakopání do zadku či žeber. A jako bonus přidáme i pár magických es v rukávu. A neopomeneme ani hezké muže, po kterých lační nejedna žena. Tahle upíří story Vás příjemně pobaví a ukáže Vám, že upíři nemají jen tu krásnou, sofistikovanou tvář, kterou ukazují lidem. Mají svá tajemství a své temné touhy.

Příběh byl opět, stejně jako v prvním díle, úžasný. Čtenář se nenudí a čtení mu krásně plyne pod rukama. Problém nastává na konci. To s jakou razancí autorka knihu ukončila. Jakoby se přímo vyžívala v tom, že čtenář bude toužit po pokračování, po zjištění toho, co se dělo dál. Upřímně to ukončení bylo pěkně kruté. Takové hezké napínavé čtení a najednou *puf* a další stránky nebyly.

Hodnocení obálky: 5
Hodnocení knihy: 4.5/5

Orig. název: Friday Night Bites
Název CZ: Kousnutí páteční noci
Série: Upíři z Chicaga (2.díl)
Autor: Chloe Neill
Provedení: měkká, 272 stran
Vydáno v CZ: červenec 2014
Nakladatelství: FANTOM Print

Česká anotace: Deset měsíců poté, co upíři odhalili smrtelníkům v Chicagu svou existenci, si coby celebrity užívají pozornost hodnou hollywoodských hvězd. Jakmile se však lidé dozvědí o jejich Mejdanech – hromadných večírcích, kde upíři hodují a kam si za tímto účelem vodí smrtelníky jako dobytek – začnou obyvatelé města brousit kůly.
Nyní záleží na novopečené upírce Merit, aby se znovu spojila se svou snobskou rodinou a fungovala jako prostředník mezi lidmi a krvesaji, a aby další nechutné detaily upířího života nepronikly do médií.
Někdo si však mír mezi nimi nepřeje – někdo, kdo v sobě chová dávnou zášť… (goodreads.com)

RC: Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FANTOM Print.

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0