Externí recenze / Polibek stínů

By 11:24 , ,

„Sex je náš, dělá dobře mě i tobě…“ Sice to možná vypadá, že jsem se dočista zbláznila, ale zatím je to se mnou docela v pořádku. To mi jen na mysl přišla píseň od skupiny Lucie – když jsem se pokoušela přijít na to, jak nejlépe vystihnout ducha knihy. Pokud vám přijde šeď příliš jednotvárná, vězte, že tady najdete barev mnohem více.  A vzhledem k tomu, že Polibek stínů je úvodním dílem celé série, bude jistě i těch odstínů a druhů víc než padesát. Ačkoli se o tom nikde v tiráži nedočtete, měli byste na to být připraveni.
Autor: Monika Slíva | Celá recenze

Polibek stínů nepatří ke klasickým milostným příběhům, jedná se spíš o erotickou romanci plnou dobrodružství, akce, násilí a dramat. Paranormální detektivka vykazuje prvky hororu, psychologických motivů a politikaření, ale ke slovu se dostávají také intriky, napětí a emoce, což vyniká především díky pestrému a kvalitně propracovanému charakteru postav. Čtenář je často překvapen rozmanitostí a originalitou zvyků a chování bytostí, jako je vyspat se s kamarádem, který sexuálně strádá, nebo nezjišťovat rozsah moci při prvním setkání.
Autor: Cukýna | Celá recenze

V Polibku stínů autorka popustila uzdu fantazii daleko víc, než jsou čtenáři Anity Blakeové zvyklí, a stvořila svět, v němž se grotesknost pohádkových stvoření spojuje s perverzitou a vytříbeností tisícileté aristokracie nesmrtelných a temnými zákoutími erotických fantazií. Výsledkem je cosi, co není ani paranormální detektivka, ani nadpřirozená červená knihovna s hvězdičkou, ale něco mezi tím, a vy to budete buď milovat, nebo nenávidět - anebo obojí. Hamiltonová je zkrátka živel, který jen tak nezaškatulkujete. O to víc si Meredith Gentryovou užijete.
Autor: Jana Kunová | Celá recenze

Polibek stínů není špatná kniha. Je to docela hororové čtené plné akčních a dramatických scén a i to prostředí sidhe je dost zajímavé. A Hamiltonová ví, jak v takovém světě chodit, a rozhodně nás v něm nenechá zabloudit. Dějově mohla mít ale kniha daleko propracovanější zápletku a tak můžeme jen doufat, že nás něco složitějšího čeká v pokračování. Zrovna u této knihy jde ale strašně o vkus čtenáře. Autorka má velice specifický styl, který je sice čtivý, ale nesedne každému. Pokud je ale urban fantasy typu Mercy Thompsonové, Kate Danielsové nebo Tiny Salo vaším šálkem kávy, rozhodně dejte Polibku stínů alespoň šanci.
Autor: Willinda | Celá recenze

Když jsem dílo začala číst, nevěděla jsem nic o autorce ani o stylu, ve kterém píše své knihy. Jaké pro mě bylo překvapení, když jsem se do příběhu zakousla a zjistila, že má velmi silný erotický nádech. Veškeré důležité scény se dějí na pozadí, z něhož dýchá vzrušení a touha po dobrém sexu. Hlavní hrdinka je také potomkem tří bohů plodnosti, takže sex miluje celou svou podstatou bytí a ráda to dává najevo. Stud jde v každém případě stranou a čtenář si zajisté u některých scén bude připadat jako voayer.
Autor: Tereza Zídková | Celá recenze

Merry je hodně podobná Anitě Blake, co se povahy týče. Inteligentní, odvážná a plná sarkasmu. Ovšem v čem se liší je právě ten sex. Anita vždy byla zdrženlivá, za to Merry má spoustu zkušeností. Docela jsem koukala, protože toho sexu a erotiky je tam tolik, až jsem si řikala, zda jsem si nespletla žánr, navíc vše docela dost popsáno, kam se hrabe Padesát odstínů :D
Pro mě je kniha ale zklamáním, sérii Anita Blake zbožňuju, proto jsem od téhle čekala opět něco skvělého, něco, co se ale nedostavilo. V knize jsem se hodně ztrácela, těch mužských postav bylo tolik. Navíc celá kniha není tak stavená na příběhu, jako na tom sexu. Kdybych měla říct jedno slovo, které knihu vystihuje, už asi víte, které by to bylo...
Autor: Charmedka | Celá recenze

Jak sama autorka uvádí, je Meredith starší a zkušenější sestrou drsňácké Anity. Zejména díky/kvůli svému dětství u elfského dvora, kde poznala nespočet pozoruhodných až strašidelných bytostí. A to včetně jejich sexuálních i dalších občas šokujících nelidských preferencí. Zatímco se Anita ohledně sexu zpočátku držela zpátky a zdráhala se prubnout nejeden erotický experiment, její starší ségra se hned zkraje nebrání ničemu, co je třeba udělat pro přežití.
Autor: Olga Buriánková | Celá recenze

Přestože příběh stojí teprve na začátku, děj nepostrádá napětí a souboje o život se střídají s velmi tvrdým politickým vyjednáváním u dvora. Tím vším se nevine žádná milostná linka, ačkoli bývá kniha označována za romanci. Nechybí ji ovšem velká dávka erotiky; ať už se jedná o všudypřítomné flirtování, nenucenou nahotu fae či otevřené sexuální scény. Naturalismus však nepoužívá autorka jen při explicitním popisu sexu, ale také při popisu zabíjení. Čtenář by tak raději neměl čekat sladký milostný román, spíš mix erotického thrilleru, hororu a fantasy. Na druhou stranu na lásku dojde, ten potenciál je z příběhu a postav okolo Merry jasný. Jen asi až v dalších dílech.
Autor: Renata Heitelová | Celá recenze

Přestože má být Merry Gentryová jakousi variací na detektivní příběhy, tak j to pouze jakýmsi zpestřujícím doplňkem. Něčím, co vás má chytit a nepustit. Co se mi na příběhu nejvíc líbilo, bylo právě ta podrobně popsaná hierarchie mezi jednotlivými fae(rozuměj magické bytosti a jedno zda světlé anebo tmavé, už jste tento pojem mohli slyšet v seriálu Lost girl anebo v příběhu od Richelle Mead - Sukuba). Po čase si všimnete, že autorka využila toho, co praktikovala v Anitě. Tedy, že příběh má víc částí, které se pak ke konci vyprávění spojí v jednu dějovou linii. Zároveň vás dokáže vtáhnout do svého takovým způsobem, že ji odpustíte i tu přemíru určitých scén.
Autor: Polgara | Celá recenze

Polibek stínů se svým příběhem a zpracováním řadí mezi typické urban fantasy, silně šmrncnuté erotikou, která je pro Laurell Hamilton tak typická. Fanoušci Anity Blake tak nebudou vyvedeni z míry, pro nováčky to může být překvapením. Hamilton má ale svůj osvědčený styl, který uplatňuje v každé její knize. Proto není erotika v příběhu vynucená a odvádějící, ale je její součástí. V této sérii je to také podstatnou součástí.
Autor: Terra | Celé recenze

Úryvky recenzí byly vybrány tak, aby nespoillerovaly děj.
Pokud chcete přidat svůj úryvek, napište mi do komentářů odkaz na vaši recenzi.