Recenze: Dracula - Petr Kopl

By 16:18 , , ,

Máte rádi vlkodlaky, zombie či upíry? A co takhle rovnou Draculu? Tajemnou bytost opředenou mnohými báchorkami a pověrami. Zda je či není skutečný, protentokrát nebude až tak důležité. Přichází totiž komiks, který vám má otevřít zadní vrátka fantasie. Temné chodby pokryté pavučinami. Nikde žádné zrcadlo. A v noci se chodbami ozývají podivné zvuky, které vám jistojistě nedají spát.

Je libo dávka česneku, či dřevěný kolík?

Pověstné Dráculovy milenky se jistě nenechají prosit. Což takhle jeden kousavý polibek? Mohou vám slíbit, že bude váš poslední. Nebo je libo schůzka s hrabětem? Žádný problém, jen co si dá dvacet v rakvi, se vám jistě bude věnovat. Když utrousíte nějakou tu kapku krve, zlobit se taky nebude. Tak si račte udělat pohodlí, protože další zastávkou je Transylvánie.

Ale dost už o upírech. V komiksu najdete i jiné „potvůrky“. Nouze nebude třeba o vlkodlaky.  Tady rozhodně roztomilé chlupáčky nečekejte. Tyhle hrůzu nahánějící stvoření vás slupnou ke svačině, když si nedáte pozor. Nebo zombie. Věděli jste, že zombie můžete potkat na dně studny? Ne? Chyba! Hybaj číst, ať jste o něco chytřejší. A pozor na končetiny. Vždyť víte, zombie si občas ukousnou kousek z vaší maličkosti.

Těšit se můžete i na další známé postavy. Kromě Abrahama Van Helsinga třeba Dr. Watsona nebo Henryho Baskervilla a spoustu dalších. Tenhle komiks je přímo napěchovaný narážkami, poznámkami a detaily, které odkazují na jiné významné knihy z 19. a 20. století.  Tyto odkazy jsou také to nejzajímavější, co v komiksu je. Přiznávám, i na kresbu jsem si zvykla, ačkoli mám raději klasický styl kresby objevující se v japonských mangách. Ani děj nebyl úplně mimo, avšak dechberoucí a světové to pro mě rozhodně nebylo. Ráda jsem si přečetla a prohlédla komiks, ale nutkavá touha po znovu čtení tohoto díla se nedostavila. Mé myšlenky se však díky doslovu stáčejí k četbě ostatních děl v něm zmíněných v něm.

Hodnocení kresby: 3/5
Hodnocení obálky: 4/5
Hodnocení knihy: 3/5

Orig. název: Dracula
Název CZ: Dracula
Autor: Petr Kopl
Provedení: měkká, 128 stran
Vyšlo v CZ: březen 2012
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Trpíte nočními můrami, strachem ze tmy nebo nespavostí? TENTO KOMIKS NENÍ NIC PRO VÁS!Cítíte, jak se na krajinu snesla noc? Jak pomalu a potichu mrazivá mlha roztahuje svou chladnou náruč? Ptáci přestali zpívat. Dusivé ticho zalilo celé okolí. Dnes opět něco nepřirozeného a zlého chodí okolo domu a číhá na neopatrné duše. Rozsviťte světla, zamkněte dveře, zatáhněte rolety, schovejte se pod peřinu… (bux.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství Fragment

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0