Recenze: Bez naděje - Colleen Hooverová

By 21:53 , , , ,

Příběh o hledání sama sebe. Vynoření vzpomínek, které byly tak dlouho skryté. Sky je teenager, který nemá mobil, televizi a nesmí sladké. Taky vám to připadá tak divné a děsivé? Bez většiny těch věcí si my svůj život nedokážeme ani představit, ale pro Sky je to denní chleba. Jedinou útěchou pro ni je její nejlepší kamarádka Six se kterou se potají dívá na filmy a jí zmrzlinu. Na pořadu dne jsou pravidelná dostaveníčka s kluky, ale nenechte se mýlit, Sky není taková, jak se zdá. S klukama nikdy nepřešla pomyslnou hranici. A to není vše. Sky, ač se učila doma se nyní rozhodla jít do školy, aby poznala někoho dalšího než jen Karen – svou matku – a Six. Bohužel Six odjíždí a nechává v tom Sky samotnou a o co může být první den horší, než když nemáte svou nejlepší kamarádku a předchází vás pověst děvky.

Jak si Sky poradí se svým prvním dnem ve škole?
 Co dalšího ji v nepřítomnosti Six potká?

Střední škola je krutá, ale na to Sky přijde sama. A nejen na to. V supermarketu pozná kluka, z něhož se mnohým dívkám podlamují kolena. Ovšem on Dean Holder ji však nejen, že nenechá chladnou, ale je tak náladový, že ji už při prvním setkání stihne vyděsit k smrti. A když se pak věci dají do pohybu, tak si Sky nepřeje nic víc, než aby do toho obchodu nikdy nevstoupila a nemusela tak potkat JEHO. Kluka, jež v ní probudil něco, co dosud neznala – chtíč. Bohužel ale i vzpomínky. Vzpomínky na věci, o nichž si myslela, že jsou jen děsivé sny.

Fascinující příběh napěchován emocemi , zvraty a děsivými vzpomínkami. Příběh o Sky, dívce, která si nikdy neměla vzpomenout - minulost měla zůstat skryta.

Bez naděje je zpočátku příběh jako každý jiný, plný věcí z běžného života. Postupem se ale změní v něco, co vás strhne a nepustí. Budete hltat stránku za stránkou v touze dozvědět se, co bude dál. Na křižovatkách, kdy se bude Sky muset mnohokrát rozhodnout budete zadržovat dech a doufat, že si vybere tu nejlepší variantu. Věřte mi, do této knihy budete beznadějně zažraní. Snad jen upozorním ty, jež nemají rádi emocionální knihy, aby šli o dům dál, protože tady je emocí spousta. Bohužel ani já se v emočních knihách zrovna ráda netopím. Proto také to hodnocení 4 a půl hvězdičky. Chvílemi to bylo až moc ubrečené, přeslazené a prostě až moc emoční. Tím nechci shazovat příběh jako takový, protože už ta tématika byla dost drsná, ale občas už jsem měla toho emocionálního víru vážně plné zuby.

Hodnocení obálky: 5/5
Hodnocení knihy: 4.5/5

Orig. název: Hopeless
Název CZ: Bez naděje
Série: Bez naděje (1.díl)
Autor: Colleen Hooverová
Provedení: měkká, 384 stran
Vydáno v CZ: únor 2014
Nakladatelství: Yoli

Česká anotace: Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost… vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené. (goodreads.com)

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0