Recenze: Růže Podzimu - Abigail Gibbsová

By 21:44 , , , , ,

Příběh je o Autumn Roseové neboli Růži podzimu, vévodkyni z domu Věčného léta. Růže patří k Čaromocným, celou jednu polovinu těla jí zakrývá tetování, které se vine jako břečťan. Tetování má každý Čaromocný a je červené a přechází do zlata. Ti zlý, Exterminové mají tetování zbarveno jinak, například šedě až stříbrně. Růže je strážkyní ve škole Kable Community College. Jejím úkolem je chránit žáky před Exterminy, skupinou Čaromocných, kteří se rozhodli používat svou moc ke zlu. Růže na škole nemá moc přítel, vlastně ji tam spíše šikanují, což není zrovna to nejlepší prostředí pro mladou vévodkyni, které umřela babička. Ale přijde obrat o stoosmdesát stupňů, protože se na škole objeví další Čaromocný.

Co všechno se změní v Růžině životě?
Bude mít dost síly, aby se stala první hrdinkou?

Na Růži Podzimu, první hrdinku si jistě pamatujete z prvního dílu této série. Tehdy byla sebejistá, věděla, co dělá a usmívala se. Tady je ale ponořená do stesku po mrtvé babičce a chová se jako živoucí mrtvola. A ne, nechci tím říci, že je z ní vampýr, ale že je jak člověk bez duše. Její utápění se v minulosti a nežití může být zpočátku zajímavou změnou oproti vždy pozitivním hlavním hrdinkám ostatních příběhu, ale co je moc, je moc.

Autumn má za úkol stát se první hrdinkou a najít tu druhou, ovšem s jejím rozpoložením to půjde dost těžko. Jak má dívka, co nedokáže zachránit ani sama sebe, pomoci někomu jinému? A představa toho, že dvě dívky, jež jsou na pokraji zhroucení, mají zachránit svět je až úsměvná.

Růžino opovrhování vším kromě lidského života je v určité fázi už dost ohrané a trapné. Její hraní si na panovačnou vévodkyni taky není nic hezkého a odhánění lidí ve svém okolí už hraničí s nějakou poruchou. A tahle ta dívka má být hrdinka – no to teda. Ale nesmím zapomenout na Violet. Lidskou dívku přeměněnou ve vampýrku. Neustále v depresi, tedy pokud zrovna nedovádí s Kasparem, po čemž pak stejné omdlí.

Takže když to shrnete, tak tu máte první hrdinku, která je ponořená do minulosti a lpí na mrtvé babičce a jednu novopečenou vampýrku, která odmítá pít krev a je věčně v depresi. Z tohohle dobrý příběh prostě nevzejde a nepomůže tomu ani podivná romantická zápletka. A dokonce ani strana zla, kterou v téhle knize přestavují Exterminové. Přestože mají zezačátku potenciál, tak se později stávají spíše pozadím, o kterém slyšíme jen z vizí. A pokus o dramatičnost, při oznámení násilného úmrtí na konci to vážně nezachrání.

Tak tohle bylo docela zklamání. Oproti tomu, jak nadšená jsem byla z prvního dílu, bylo tohle docela nemastné neslané. O Violet a Kasparovi jsme se nic zásadního nedozvěděli a co se týká Růže Podzimu, tak mě její dějová linie nijak neoslnila. Jediné štěstí je, že autorka píše stylem, který se dobře čte, jinak bych dala knize i dvě hvězdičky. Kladem knihy je krásná obálka. Škoda jen že obsah tak pokulhává. Zmínila bych taky překlad, protože jsem si dost často všímala zvláštně vytvořených vět, kdy slovosled pokulhával a shoda podmětu s přísudkem taky není nejlépe řešená.

Hodnocení obálky: 4/5
Hodnocení knihy: 2.5/5

Orig. název: Autumn Rose
Název CZ: Růže podzimu
Série: Temná hrdinka (2.díl)
Autor: Abigail Gibbsová
Provedení: měkká s klopami, 352 stran
Vydáno v CZ: červenec 2014
Nakladatelství: Knižní klub

Česká anotace: Autumn Roseová má šanci zachránit svět, který miluje. Co všechno však kvůli tomu bude muset obětovat?
Autumn Roseová žije v ospalém přímořském městečku, ale hluboko pod povrchem jejího klidného života jsou pohřbena temná tajemství. Její babičku kdosi zavraždil a živá londýnská společnost, v níž vyrostla, je nyní pro Autumn jen vzdálenou vzpomínkou. A co hůř, v nové škole se jí všichni vyhýbají a posmívají – kvůli podivným vířícím znamením na kůži, která jí brání zapadnout do davu.
Pak se ale ve škole objeví hezký mladík, který má na pokožce stejná znamení jako Autumn, a obrátí její svět vzhůru nohama. Autumn je mezi spolužáky náhle populární, což ale vede k nebezpečí, že někdo odhalí její tajemství. Ještě horší je však vracející se sen o dívce, kterou se chystá svést velmi temný princ... a Autumn musí přijít na to, jak ji zachránit, než bude pozdě.
Další strhující příběh Temných hrdinek. (bux.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách bux.cz
RC: Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knižní distribuci EUROMEDIA