Recenze: Borec - Julie Garwood

By 11:39 , , , , ,

Mladý, pubertální kluk, co se z minuty na minutu stal hrdinou. Finn MacBaine. A první záchranou to nekončí, i v budoucnu je velmi úspěšný, nejprve v plavání a studiu, později jako agent FBI. Celý jeho život se točí kolem práce, přestože v něm dříve byla žena. Ta, jež mu zlomila srdce. Proto se uzavřel a nyní nemá v úmyslu k sobě pustit žádnou ženu moc blízko. Když ho Payton požádá o pomoc, neváhá. Payton je jeho malá chráněnka, otravná dívčina, která v něm vidí Borce a ochránce. Jenže si Finn neuvědomil, že čas plyne a zatímco se on staral o jiné věci, Payton dospěla a nyní má potíže, které mohou způsobit její smrt.

Pomůže jí Finn vyřešit její problémy?
Přežije Payton všechny ty snahy zmařit její život?

Hlavní hrdinkou v tomhle příběhu je Payton Lockhartová. Vše začíná nehodou v dětství a táhne se celý její život – vděčnost k jejímu hrdinovi Finnu MacBainovi. Každý rok mu posílá emaily, přesně na své narozeniny, protože nebýt jeho, tak už tu Payton není. Bohužel je Finn o dost starší, takže zatímco si Payton prochází střední školou a pak dál životem, Finn už je někde úplně jinde. Sbírá ocenění, medaile a zachraňuje životy. Zatímco z Finna je nyní agent FBI, Payton je nezaměstnaná. Shání volné pracovní místo, a když už to vzdá, přijde jí nečekaně nabídka z časopisu o jídle. Payton miluje jídlo, proto po nabídce hned skočí, i když se jí zdá maličko podezřelé, že to bylo tak snadné.

Bohužel, to čeho se jí dostalo, nebylo zrovna místo snů. Rozhodně to kazil šéf alias sexuální zvrhlík, který obtěžuje hezké mladé ženy v podniku. A tak se Payton rozhodla utéct, ale ještě předtím se rozhodla, že to tak nenechá. Ten parchant nesmí znovu obtěžovat nevinné ženy. Možná právě kvůli tomuto rozhodnutí se s jejím odchodem nechce její šéf hned tak smířit.

Když se Payton vrátí domů, čeká na ni milé překvapení. Strýček Len se rozhodl jí a jejím sestrám přenechat její oblíbený resort Biskupskou zátoku, ale jen pod podmínkou, že za rok navýší zisk o 20%. Pokud neuspějí, nezbylo by jim nic. Proto je tu ještě varianta vzít hned peníze, které strýc nabízí místo zátoky. Dívky si vyberou zátoku, ale to netuší, k čemu se upsaly. Vůbec to nebude tak snadné, jak si původně myslely. Navíc chce jejich neúspěch spousta lidí, kteří se jim snaží práci co nejvíce ztížit. A jako třešinkou na dortu se Payton někdo snaží zabít. Zatím mu to jde mizerně, ale s každým dalším pokusem je úspěšnější a úspěšnější. Co když ji nakonec zabije?

Kniha oplývá napínavým příběhem, v němž se snoubí touha, vášeň, smrt, tajemno a nebezpečno. Napínavý thriller, ve kterém jde o život. Čtivý příběh s dobrou, místy až zjednodušenou, zápletkou. Přesto musím knihu označit za velmi povedenou. Pokud rádi tipujete, kdo je vrah, a co se stane, pak je tahle kniha tou pravou pro vás. Navíc je tam i romantika. Ale více než romantiku tam hledejte sex. Napínavé roztržky mezi postavami jsou na denním pořádku, stejně jako úžasné hlásky, které vás provázejí snad celou knihou.

Jak jsem zmínila, jedinou nevýhodou téhle knihy je nejspíše až moc snadno předvídatelný vývoj v některých částech. Kdyby je autorka obestřela větším tajemstvím a trochu zamotala, tak myslím, že by to jen pomohlo. Přesto dávám knize čtyři hvězdičky a obálce čtyři a půl, protože mám prostě slabost pro polonahé muže na obálce a hlavně není barevně přehlcená.

Hodnocení obálky: 4.5/5
Hodnocení knihy: 4/5

Orig. název: Hotshot
Název CZ: Borec
Série: Buchanan-Renard FBI (11.díl)
Autor: Julie Garwood
Provedení: vázaná, 320 stran
Vydáno v CZ: červen 2014
Nakladatelství: Oldag

Česká anotace: Napínavý thriller ze současnosti.
Peyton a její sestry zdědily Bishop´s Cove, malé luxusní přímořské rekreační středisko, ale dědictví je vázáno podmínkou: dívky musí provozovat středisko po dobu jednoho roku a vykázat zisk – teprve pak jim bude patřit. Peyton tato příležitost připadá lákavá a nadšeně studuje problematiku podnikání v tomto oboru. Brzy však tuto snahu začínají mařit události, jež ji čím dál víc ohrožují. Nehodlá se nechat zastrašit – než málem přijde o život. Teprve pak se obrátí na svého přítele a ochránce z dětství Finna MacBaina, jenž nyní pracuje u FBI, a žádá ho o pomoc. Existuje dost lidí, kteří nepřejí Peyton a jejím sestrám úspěch. Patří k nim jednak problematičtí příbuzní, ale také skupina developerů, kteří chtějí získat cenné reality pro sebe. Mimo podezření není ani Peytonin bývalý šéf, jehož kdysi obvinila z obtěžování a který se může chtít mstít. Vzájemná přitažlivost Peyton a Finna odvádí jejich pozornost od nebezpečné situace, ale hrozba neustává a zkušený muž zákona si uvědomuje, že přestože své lásce zachránil život už jedenkrát, bude to muset učinit znovu. (knihcentrum.cz)

Knihu lze zakoupit: v knihkupectví KNIHCENTRUM.cz
RC: Za recenzní výtisk děkuji knihkupectví KNIHCENTRUM.cz

Předchozí díly: