Recenze: Láska bez scénáře - Tina Reber

By 22:47 , , , , , ,

Herec vydělávající miliony, jeho bláznivý fanklub a jedna barmanka. Spojte ty tři věci dohromady a máte Lásku bez scénáře. Taryn Mitchellová. Její život je bez bolesti, bez rizik – stereotyp. Jeho život je naplánovaný do posledního detailu a přesto je tak chaotický. Neustálé davy fanynek, toužící po jeho pozornosti, ho nutí být neustále obklopen bodyguardy. Fotografové se pachtí za každou drobností, aby ho mohli vyfotit a noviny následně vymyslet pikantní šílenou historku. To je jeho život, tohle je Ryan Christensen jak ho znají davy lidí z televize.

Jaký je ale doopravdy, co se skrývá pod profesionální maskou filmové hvězdy?
Co se stane, když se tihle dva potkají?

Atraktivní barmanka s nemalým majetkem, vlastnící bar a pár dalších věcí, je už zvyklá na svůj život, na svět bez muže vedle sebe. Její prací a láskou je bar a její přátelé jsou dostatečnou podporou i v těch horších dnech. Po posledním debaklu, kdy našla svého snoubence s jinou se rozhodla mužům nedůvěřovat. Ovšem pohledný muž, který se skrývá pod maskou filmové hvězdy pro ni bude velkým pokušením. Stejně jako on, bude mít problémy odolat ženě, jež se mu nevrhá k nohám již po prvním pohledu.

Už z anotace na vás bude mohutně dýchat ta kýčovitost a nereálnost celého příběhu, a je  jasné jak to asi dopadne. Prostě to nepůjde jinak, než že si určitý obrázek uděláte. I já si ho po přečtení anotace udělala – čekala jsem průměrnou romantiku s kýčovitými pasážemi a nereálným scénářem. Vlastně jsem se ale zamilovala do nádherné obálky, kterou tato kniha získala (a to nejen do přebalu). Mojí pozornosti kromě obálky neunikl i rozsah knihy, která je napsána na 656 stranách, vlastně myslím, že to byl poslední hřebíček do rakve mému odolávání knize. Pochopte, na první pohled kýčovitá romantika rozepsaná na tolika stranách, to je prostě něco co mě zaujalo. Byla jsem napnutá, jak si autorka s příběhem tak rozsáhlých rozměrů poradí.

Po prvotním vnitřním boji s tím, že čtu něco co je vysoce nepravděpodobné a poněkud tuctové, se kniha četla sama. Důležitým faktem bylo to brát prostě jako „pohádku“ – krásnou, ale nereálnou. Kolik herců se zakouká do „nicky“ z maloměsta? Vidíte, přesně o tom mluvím…

Na knize se mi hodně líbilo, jak autorka běžný život rozepsala . Ani příliš krátce nebo dlouze a rozhodně ne nudně – byla to příjemná změna ,oproti tomu co naleznete v řadě romantických příběhů. Tam se buď tyhle pasáže okrouhají nebo úplně vypustí. Dost často se spoléhá na to, že hlavně akce a neustálé zvraty čtenáře potěší a chytnou, ale ta omáčka kolem je přeci taky důležitá a Tina Reber to ví. Navíc se jí povedlo tyhle „nudné“ věci psát tak, že se u nich nenudíte a nepřeskakujete je.

Jak už jsem zmínila, kniha je poněkud méně reálná a sem tam narazíte na nějaké to klišé. Je ovšem tak skvěle napsaná, že se u ní čtenář uvolní a ona se čte téměř sama – jen ty stránky musíte otáčet. Taková jedna romantická pohádka pro starší, kdy stejně víte, že tohle se vám prostě nestane, a přesto se při čtení usmíváte a uculujete. Dech beroucí příběh trochu kazí ta nepravděpodobnost a velice příhodné shody náhod, které se nachází asi v třetí čtvrtině knihy. A také ta změť pocitů hlavních postav, kdy se pomalu ztrácíte,  v tom, zda si tedy pořád věří a milují se, nebo si tedy nevěří a rozcházejí se. Vážně v tom byl v jednu chvíli docela guláš. Ale až na tohle přešlápnutí se mi kniha neuvěřitelně líbila.

Hodnocení obálky: 5/5
Hodnocení knihy: 4.5/5

Orig. název: Love Unscripted
Název CZ: Láska bez scénáře
Série: Láska (1.díl)
Autor: Tina Reber
Provedení: vázaná, 656 stran
Vydáno v CZ: květen 2014
Nakladatelství: Baronet

Česká anotace: Ryan Christensen neměl jiné přání než být hercem. Ani v těch nejdivočejších snech si však nedokázal představit život, ve kterém by ho pronásledovaly fanynky a paparazziové a navzájem se o něj přetahovala všechna hollywoodská studia. Během filmování v malém městě Rhode Islandu je nucen vyhledat v místním baru útočiště před davem vřískajících fanynek… a nalezne mnohem víc, než čekal.
Taryn Mitchellová má za sebou neúspěšný vztah a došla k závěru, že bude nejlepší udržovat si od mužů bezpečnou vzdálenost. Když však Ryan vrazí do dveří jejího podniku, nemůže si pomoct, aby ji neuchvátil jeho humor a přitažlivý vzhled. Při pohledu na jeho sto osmdesát osm centimetrů výšky, blond vlasy, modrozelené oči a neuvěřitelné tělo by každá dívka v Seaportu okamžitě omdlévala, ale Taryn není jako každá... (baronet.cz)

RC: Za recenzní výtisk mockrát děkuji nakladatelství Baronet

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0