Recenze: Inheritance - Christopher Paolini

By 20:24 , , , , ,

Z mladého farmářského chlapce Eragona, který našel vejce v Dračích horách, ze kterého se později vylíhla dračice Safira, se za dobu jeho putování stal někdo malinko jiný. Už není tím chlapcem kterým býval, nyní je mužem, trochu člověkem  a  trochu elfem, ale hlavně jezdcem. Mužem odhodlaným pomoci svrhnout krále a pomoci nastolit v Alagaësii mír.

Jaké strasti, nástrahy a zkoušky na Eragona a Safiru tentokrát čekají?

V pořadí už čtvrtý díl Odkazu dračích jezdců popisující putování a dobrodružství jezdce Eragona a jeho dračice Safiry nás posune zase o kousek dál v ději. Tentokrát až na samotný konec všeho. Tato kniha totiž zakončuje celou tetralogii o Eragonovi a Safiře.
Na své cestě už Eragon pohřbil mnoho přátel, včetně svého učitele Oromise a také Broma. Nadcházející střety a bitvy slibují ještě mnoho padlích. Naše hlavní hrdiny čeká ještě dlouhá a strastiplná cesta, plná těžkých rozhodnutí.

Inheritance navazuje tam, kde Brisingr skončil. Vardenové se konečně vydali k Uru’baenu, městu odkud vládl Galbatorix . Toužili ho svrhnout z trůnu a zabít za utrpení, jež všem způsobil svou krutou vládou. Eragon a Safira společně s oddíly Vardenů obsazují města, míří k Uru’baenu. Většinu knihy putuje Vardenské vojsko napříč Alagaësií směrem ke Galbatorixovi a vy sledujete strasti a problémy, jimž čelí a které musí řešit. Ale doporučují neházet flintu do žita předčasně, protože trpělivý čtenář se dočká. Zhruba v ¾  se kniha z poněkud stereotypní četby, protkané nějakou drobnou zajímavostí mění v knihu plnou akce, citů a dění. Stojí za to počkat a prokousat se až k této části příběhu.

Nerada bych spoillerovala, takže se pokusím všelijaké náznaky omezit, ale zdělím vám svůj názor.  ¾ knihy byla báječná, akční a bavila mě, ovšem za konec jsem myslela, že autora ukamenuji. Přestože mají jeho knihy tolik stran, tak za touto sérií zanechal spoustu nezodpovězených otázek, že to snad ani není zdravé. Moje křehká holčičí duše doufala v happy end jako k*áva a toho se mi vážně nedostalo. Tedy ne, že by tam nějaký nebyl, ale ne ten ve který jsem doufala.

Dlouho jsem přemýšlela jak knihu ohodnotit. Váhala jsem mezi 3,5 a 4 hvězdičkami, nakonec ale zvítězily tři a půl hvězdičky. Kniha je v některých pasážích krásně čtivá a akční, ale stále převažují části, kdy už je z celé knihy čtenář unavený záplavou informací, kterou na něj autor neustále chrlí bez výrazné pointy. Chci tím říct, že ačkoli mě kniha v určitých momentech bavila, tak převládala nuda a knihu jsem dočetla z větší části jen proto, že mě zajímalo, jak to celé skončí.  Teď, když jsem všechny čtyři knihy dočetla nevím, zda si mám oddechnout, že mám ty bichličky přečtené, nebo smutnit, že už se s postavami jako byl Roran, Arya, Murtagh a další nesetkám.

Moje hodnocení knihy: 3.5/5

Orig. název: Inheritance
Název CZ: Inheritance
Série: Odkaz Dračích jezdců (4.díl)
Autor: Christopher Paolini
Provedení: měkká, 672 stran (vyšlo i ve vázané vazbě)
Vydáno v CZ: říjen 2012
Nakladatelství: Fragment

Česká anotace: Dlouho očekávaný čtvrtý díl světového bestselleru Odkaz Dračích jezdců!
Není tomu tak dávno, co byl Dračí jezdec Eragon obyčejným chudým farmářským chlapcem a jeho dračice Safira pouhým modrým kamenem v lese. Nyní právě na nich závisí osud celé civilizace.
Dlouhé měsíce výcviku a bojů přinesly mnohá vítězství a naději, ale také srdcervoucí ztrátu. A ta nejtěžší bitva je přitom teprve čeká: musí se postavit samotnému Galbatorixovi. Aby zvítězili, potřebují být neskutečně silní a odvážní. Pokud to nedokážou oni, neporazí Galbatorixe nikdo. Druhá šance neexistuje. Jezdec a jeho drak došli dál, než se odvážil kdokoli jiný. Ale podaří se jim porazit samotného krále zla a obnovit v Alagaësii spravedlnost? A pokud ano, co budou muset obětovat? (bux.cz)

RC: Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.

Zdroje obrázků: # / # / # / # /

Předchozí díly: