Nejnovější články

Hromadný (re)reading - Inheritance

By 6:52

Autor článku: Filip

*Článek publikuji se zpožděním, omlouvám se za to, ale týden byl hektický.

Orig. název: Inheritance
Název CZ: Inheritance
Série: Odkaz Dračích jezdců (4.díl)
Autor: Christopher Paolini
Provedení: měkká, 672 stran (vyšlo i ve vázané vazbě)
Vydáno v CZ: říjen 2012
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Dlouho očekávaný čtvrtý díl světového bestselleru Odkaz Dračích jezdců! 
Není tomu tak dávno, co byl Dračí jezdec Eragon obyčejným chudým farmářským chlapcem a jeho dračice Safira pouhým modrým kamenem v lese. Nyní právě na nich závisí osud celé civilizace. 
Dlouhé měsíce výcviku a bojů přinesly mnohá vítězství a naději, ale také srdcervoucí ztrátu. A ta nejtěžší bitva je přitom teprve čeká: musí se postavit samotnému Galbatorixovi. Aby zvítězili, potřebují být neskutečně silní a odvážní. Pokud to nedokážou oni, neporazí Galbatorixe nikdo. Druhá šance neexistuje. Jezdec a jeho drak došli dál, než se odvážil kdokoli jiný. Ale podaří se jim porazit samotného krále zla a obnovit v Alagaësii spravedlnost? A pokud ano, co budou muset obětovat? (bux.cz)

Recenze: Po dlouhých útrapách jsem konečně dočetl a napsal tento článek o knize Inheritace. Takže jdeme na to. Od začátku prvního dílu oběhlo pro hlavní hrdiny Eragona a jeho dračici Safiru mnoho času. A teď před nimi stojí poslední a nejtěžší úkol, porazit nenáviděného Galbatorixe. Po tom, co jsem byl nadšený prvním a druhým dílem, přišel ne moc povedený třetí díl, ale nyní došlo k výbornému zakončení celé série ve čtvrtém díle. Tento poslední díl se mi opravdu líbil. Byl plný napětí, akce, zvratů, jen některé části mi přišli zbytečné. Řekněte, koho zajímalo, že na Vroengardu žijí obří šneci? Na druhou stranu Nasuadin únos byl výborný prvek do příběhu a četl se mi mnohem lépe, než zdlouhavá dobývání některých měst. Nebyli jsme samozřejmě ochuzeni ani o příběhy s Roranem. Co mě ale velice naštvalo, bylo to, že v příběhu sice vystupovalo mnoho postav draků, ale moc šancí nám něco sdělit nedostali. Mě by například zajímalo, jak celou situaci viděl Šruikan. Závěrečný souboj Eragona s Galbatorixem mi přišel však poněkud zvláštní. Po celou dobu byl Galbatorix popisován jako ten největší zloduch, uzorpátor, podrazák,... ale na mě tak při prvním setkání moc nepůsobil, později už to sice bylo trochu poznat, ale první dojem smazat nejde že.
Kniha byla doplněna úvahovými prvky, propracovanějšími dialogy a bohužel opět i velice zdlouhavým popisem. Ve shrnutí to sice nebyla vysloveně špatná knížka, a myslím že si svou pozici bestselleru zasloužila. Na závěr ještě poděkuji Cathy za to, že mě k přečtení a sepsání těchto článků umluvila. Byla to celkem poučná zábava. :­) Děkuji. 

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0