Nejnovější články

Hromadný (re)reading - Brisingr

By 6:45

Autor článku: Filip

*Článek vydávám pozdě a omlouvám se za to, tento týden jsem hekticky nestíhala.

Orig. název: Brisingr
Název CZ: Brisingr
Série: Odkaz Dračích jezdců (3.díl)
Autor: Christopher Paolini
Provedení: měkká, 664 stran (vyšlo i ve vázané vazbě)
Vydáno v CZ: 2009/2012
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Přísahy, zkoušky oddanosti, mocné síly se střetnou...
Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. 
Eragona se Safirou čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně… 
Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, nechybí v něm ani Safiřin něžný humor. 
Dlouho očekávaný 3. díl fantasy série Christophera Paoliniho je konečně tady! (fragment.cz)

Recenze: Tak a je to tady. Už jsem přečetl i třetí díl Odkazu dračích jezdců. A závěr? Myslím si, že knížka mohla být lepší. Po prvních dvou vynikajících dílech jsem byl bohužel velice zklamaný tímto třetím dílem. Proč? Zbytečně rozvleklé a nic neříkající pasáže. Vezměme si třeba Eragonovu cestu do hor k trpaslíkům. Věc která by se dala napsat na dvě stránky max, byla zbytečně moc roztažená. A obecně podle mě postrádala knížka akčnost a napětí prvních dvou dílů. Nejnapínavější byl podle mě začátek a konec knížky, a zbytek byl jen nějaká omáčka, aby se neřeklo, že je knížka moc krátká.
A teď k obsahu. Jak už jsem se zmínil, tak se Eragon vydává na dlouhou cestu k trpaslíkům, kteří si musí zvolit nového krále. Situace se dále vyostřuje, a je potřeba se postavit královým vojskům a Murthagovi. Knížka je také o dodržování slibů, které dali Eragon se Safirou. A že jich nebylo málo. Na závěr knížky se odehrají dvě bitvy, a jedna je napsaná ze zajímavého úhlu pohledu. Na závěr musím říct, že knížka sice nebyla vysloveně špatná, ale čekal jsem od ní víc. Doufám, že se Christopher Paolini vzpamatuje a závěrečný díl bude epochálních rozměrů.

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0