Nejnovější články

Hromadný (re)reading - ELDEST

By 16:02

Autor článku: Filip

Orig. název: Eldest
Název CZ: Eldest
Série: Odkaz Dračích jezdců (2.díl)
Autor: Christopher Paolini
Provedení: měkká, 656 stran (vyšlo i ve vázané vazbě)
Vydáno v CZ: 2009/2012
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ...
Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět! Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou... (fragment.cz)

Recenze: Po přečtení prvního dílu Odkazu Dračích jezdců, jsem byl naprosto nadchnut a těšil jsem se, až si přečtu Eldesta. A výsledek? Naprosté nadšení, protože Eldest předčil všechna má očekávání. Někteří, by se možná odvážily srovnávat tyto dvě knížky, ale to je podle mého názoru naprosto zbytečné, protože obě dvě jsou naprosto úžasné. Velice mě ale potěšilo a překvapilo, že knížka byla jakoby rozdělena na dvě části. Jedna popisovala příběh Eragona a druhá Rorana.
 V části o Eragonovi se dozvídáme, jak se pomalu začíná měnit a přijímat svou úlohu Dračího jezdce. Začíná stárnout, sílit a je tady i pěkně popsán jeho vztah se Safirou. Obecně tady ale podle mého názoru Eragon nehraje až tak velkou roli jako v prvním díle. Tedy až na závěr knížky, kdy se dozvídáme zajímavé tajemství.
 Roran - Eragonův bratr a doposud taková méně skloňovaná postava. To se ale v tomto, druhém díle mění, a Roran zde dostává více prostoru. Díky Eragonovi byl Roran vtažen do velkých problémů, se kterými se musí vyrovnat a poprat.  Jeho příběh je zde napínavý, plný zvratů a akce.  Vždy jsem se těšil na kapitoly, které jeho putování posunou o kousek dopředu. Roran je podle mě výborná postava a už se těším, jaká dobrodružství si na něj autor ještě připraví.
 Obecně se mi knížka velice líbila, už od začátku byla kniha akční a svižná. Velice rychlí začátek a zajímavý konec. A to se mi této sérii velice líbí. Už se těším, až si přečtu i třetí díl.

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0