Recenze: Tanec stínů - Kalayna Price

By 11:06 , , , , , ,

Život Alex Craftové asi nebude nikdy tak stálý, jak by si přála. Nejenom, že teplo opileckých těl v posteli vyměnila za Falina, který se ukázal být milencem Zimní královny a po čase zmizel jako pára nad hrncem. Navíc jí lásku vyznal i Death a v neposlední řadě zjistila, že její tatík je fea. A tohle nejsou zdaleka všichni kostlivci, které Alex schovává ve skříni.

Co dalšího o sobě Alex ví a co teprve zjistí?
Do jaké šlamastiky se zaplete tentokrát?

Alex byla zavolána k případu nalezených chodidel v přírodní rezervaci, kde má svému příteli od policie Johnu Matthewsovi povolat stíny majitelů oněch chodidel. Nic ale není tak snadné, jak se na první pohled zdá.  Alex si původně myslela, že prací uteče od svých milostných trablů. Ukáže se jak šeredně se mýlila, protože všechno nás jednou dohoní a Alex většinou dříve než později. Kromě milostných pletek to tentokrát bude i střípek jejího původu. Je dobré, když víte, co jsou zač vaši rodiče a kdo jste vy. O to více, když žijete ve světě Alex Craftové, kde vás od útlého dětství strčí do školy pro normy, jen proto, že vyvoláte stín vašeho mrtvého závodního psa.

Setkáte se tu s novými postavami, které ne vždy vnesou světlo do dané situace, ale občas vás nakopnou nějakou tou indícií. Celkově se na postavy z příběhu velmi dobře zvyká. Alex jde do všeho vždy na plný plyn. Nedrží se zpět ani když jí jde o život a kde může tak zkomplikuje situaci. A tajemný Death, který se objeví, zachrání vám život a zase zmizí vás jenom mate. Jeho tajemnost působí dráždivě, až má čtenář chuť s ním zaklepat a donutit ho říct vše, co ví. Proti tomu Fallin nic říkat nemusí, na toho to za něj vždycky někdo řekne, a Alex se vše důležité dozví většinou od někoho jiného. Jemu to nebrání v tom, aby z Alex tahal rozumy.  Prostě sebranka k nezaplacení, kterou si zamilujete.

Opět na vás čeká kniha, obsahující strhující příběh. Alex bude řešit záhadný případ chodidel, který ovšem nevyřeší bez pomoci. A nějaká ta milostná pletka vás taky nemine. Pokud hledáte knihu tak akorát a máte rádi čarodějky a fae, tak je tahle kniha to pravé. Má totiž přesně ten poměr humoru, akce, citů a napětí, který potřebujete. A navíc je to další z řady knih, u níž máte na konci chuť autorku uškrtit, protože víte, že na pokračování si musíte počkat na další díl. A čekání je to mnohdy úmorné.

Hodnocení obálky: 4.5/5
Hodnocení knihy: 5/5

Orig. název: Grave Dance
Název CZ: Tanec stínů
Série: Alex Craftová (2.díl)
Autor: Kalayna Price
Provedení: vázaná, 408 stran
Vydáno v CZ: duben 2013
Nakladatelství: Baronet

Česká anotace: Kdo říká, že mrtví už nic nevyzradí, se očividně ještě nesetkal s Alex Craftovou.
Alex Craftová strávila měsíc léčbou zranění utržených v boji s čarodějem. Nyní je připravená opět povoláváním stínů mrtvých pomoci při řešení vražd. Její milostný život se vinou dvou mužů proměnil v jeden velký zmatek. Agent FÚV Falin Andrews zmizel a Death, sám Smrt, se jí vyznal ze svých citů. Alex se proto jen těší do práce. Ovšem její nový případ se ukáže být větší výzvou, než sama čekala.
Policie Alex najme, aby pomohla s vyšetřováním v přírodní rezervaci jižně od města Nekros. Podivné je, že se nenašla těla, jen jejich části. Někde na svobodě se pravděpodobně na svou další oběť chystá sériový vrah a Alex z kusů těl stín nepovolá. Musí se spolehnout na cizí magii, aby přišla na to, jak případ vyřešit. Když se však vrhne do vyšetřování, má v patách stvoření zrozené z nejtemnější magie. Někdo velmi mocný si přeje, aby se případ uzavřel – její smrtí. (baronet.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství Baronet
RC: Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Baronet.

Zdroje obrázků: # / #