Recenze: Království - Amanda Stevensová

By 20:26 , , , , ,

Amelia Grayová alias Hřbitovní královna, unikla vrahovi na hřbitově Dubový háj. I přes hrůzný zážitek dál restauruje hřbitovy. Její další zakázkou je starý hřbitov v městečku Asher Falls. Tato zakázka jí má pomoci vrátit životu znovu rovnováhu a směr. Oprostit se od policejního detektiva Devlina a vzpomínek na vraha z Dubového háje, ne pokaždé nám věci vycházejí tak, jak si je naplánujeme.

Co na Amelii čeká v Asher Falls?
Podaří se jí zapomenout na Devlina?

Naše Hřbitovní královna se zase jednou nachomýtla do pěkné patálie. Nejenže je Asher Falls zvláštní městečko s minimem obyvatel, kteří se chovají velice podivně, ale vypadá to, jakoby všichni věděli víc než Amelie. Ve vzduchu je cítit skrytá hrozba, která čeká na možnost zatnout drápy do své oběti. Ovšem kdo a proč to bude, se Amelie musí dozvědět sama. Její práce tentokrát nebude vůbec lehká, protože něco se jí snaží práci zkomplikovat. A intuice jí říká, že tu možná není kvůli restaurování hřbitova.

Moc se mi líbí autorčin styl psaní, který je velmi čtivý. Čtenáře nenápadně nutí číst dál a dál, aniž by si to sám uvědomil dřív, než je konec. Stejně jako Okřídlená duše je napsáno i její pokračování s názvem Království. Mám dojem,že autorka chtěla do knihy nacpat co nejvíce i přesto, že to nebude působit zrovna přirozeně a to je jediná vada, proti prvnímu dílu. Okřídlená duše zaujala svoji jednoduchostí a nápadem, který spisovatelka krásně pojala. V Království už se věci komplikují tak, že to chvílemi je až zbytečně zamotané.

U mě bude hodnocení tentokrát nižší než u předchozího dílu, jak říkám, chyběla mi tam ta jednoduchost a zdálo se mi to zbytečně komplikované. Nicméně se i přesto kniha krásně četla a hodnocení bude velice slušné. Upozorním Vás ,ale na infarktní konec - mám na mysli poslední větu, díky níž se na třetí (závěrečný) díl hrozně moc těším. A jen doufám, že teď nebudete podvádět a nepřelistujete nakonec knihy, protože to byste mě opravdu nazlobili.

Závěrem Vám ještě mohu slíbit, že si žádnou postavou nebudete stoprocentně jistí. Myslím, že stejně jako já nebudete do posledního okamžiku tušit, kdo na které straně stojí. A pokud jde o Amelii, tak u ní jsem si mnohdy nebyla jistá, zda je reálná osoba nebo nebojácný Hulk. Nejednou se dostala do kritické situace, kdy hrozilo, že zemře. Ale ona přežila a další den, ne-li za chvíli šla na ono místo dobrovolně znovu. Pardon, ale tady to vypadá, jako by buďto neměl někdo všech pět pohromadě, nebo vyhledával extrémní nebezpečí. Asi i to je jeden z důvodu proč se to tak dobře čte, lidi abnormalita a výstřednosti zaujmou.

Hodnocení obálky: 4.5/5
Hodnocení knihy: 3.5/5

Orig. název: The Kingdom
Název CZ: Království
Série: Hřbitovní královna (2.díl)
Autor: Amanda Stevensová
Provedení: vázaná, 360 stran
Vydáno v CZ: prosinec 2013
Nakladatelství: Knižní klub

Česká anotace: Amelia Grayová restauruje staré hřbitovy a píše blog o všem, co souvisí s tradicí pohřbívání na americkém Jihu. Kromě toho má také schopnost vidět duchy, o čemž však – na rozdíl od těch prvních dvou věcí – málokdo ví. Poté, co se málem stala obětí pomateného vraha, vezme Amelia zakázku na obnovu starého hřbitova v městečku Asher Falls v Jižní Karolíně. Brzy však začíná mít neblahé tušení, že se zde ocitla z úplně jiného, mnohem temnějšího důvodu…
Proč se na dně Zvonkového jezera nachází ještě jeden hřbitov? Proč to Ameliu pořád táhne ke hrobu, který objevila v lese? Jako by Asher Falls, tomu chřadnoucímu království, někdo sežral duši. Lidi, domy, dokonce i samotný vzduch, všechno jí zde připadá poskvrněné, nasáklé zlem. K obnově může dojít ale jedině tehdy, pokud nejprve Amelia objeví pravdu. Pravdu o Asher Falls – i pravdu o sobě samotné…
Druhý díl z vynikající série Amandy Stevensové o Hřbitovní královně, který doslova uchvátil čtenáře po celém světě. (bux.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách bux.cz
RC: Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knižní distribuci EUROMEDIA.