Nejnovější články

Recenze: Fakt „šílenej" rok - Tim Collins

By 19:22 , , , , ,

Nigel přichází s dalším ze svých deníků o sobě, o úplně obyčejném upírovi. Jeho trable s láskou sice skončily, ale to neznamená, že se bude Nigel nudit. To rozhodně ne. Čekají ho běžné spory s rodinou,  ale i existenční. A život  se mu pokusí zničit nějaký neandrtálec s jednociferným IQ.

Jak si se všemi svými problémy Nigel poradí a co je zač onen ničitel?

Nigel Mullet je už nějaký ten pátek mrtvý. Zemřel, když mu bylo patnáct, ale jako upír žije se svou rodinou dodnes. Možná, že rodina zní ještě dost civilizovaně, proti tomu co opravdu jsou. Otec naprosto posedlý staromódností a pláštěm, matka nosící róby z viktoriánské doby a sestra uvízlá v tom nejotravnějším věku. Zdá se, že nikdy nic nepochopí, ale otravovat vám život bude stejně. Jo, tak přesně tohle je Nigelova praštěná nesmrtelná rodinka. Ale ještě nejásejte, bude to horší. Díky náhlému osvícení svého otce čekají Nigela perné chvíle, kdy se bude jejich rodinka rozrůstat. 

Myslíte si, že rodina je ten největší problém? Omyl. Nigel konečně dostal svou vyvolenou Chloe a konečně po dlouhé době samoty má svou drahou polovinu. Ani Chloe však není úplně dokonalá. A situaci ještě zkomplikuje nový student, který se Nigelovi ani za mák nelíbí, zvlášť, když  mu Chloe přebere. Ale Nigel se snadno nevzdá, je přece upír - nadřazená rasa, která neuteče před lidskými problémy a rozhodně si nenechá jen tak přebrat holku.

V pořadí druhý deník z pera Tima Collinse o úplně obyčejném upírovi, který možná není až tak obyčejný. Tyhle deníky prostě musíte brát s nadhledem, obzvláště pokud jste starší 15 let. Myslím, že tehdy se to dá ještě číst naprosto vážně, ale od určitého věku to prostě musíte brát s nadsázkou a humorem. Mimochodem humorných pasáží tu bylo požehnaně, daleko více než v prvním díle. Příběh měl daný jasný směr a držel se ho, takže nečekejte nějaké zákruty, složité zápletky a bůh ví co. 

Pokud hledáte něco na zasmání a jste pro každou klukovinu, pak by se vám tahle kniha mohla líbit. Nezaručuji, že mě potom nebudete proklínat, ale já se na čtení později i docela těšila, protože jsem věděla, že když nic jiného, tak se alespoň zasměji.

Hodnocení obálky: 2.5/5
Hodnocení knihy: 2.5/5

Něco užitečného navíc...

Orig. název: Prince of Darkness
Název CZ: Fakt „šílenej" rok
Série: Deník úúúplně obyčejného upíra (2.díl)
Autor: Tim Collins
Provedení: měkká, 224 stran
Vydáno v CZ: září 2012
Nakladatelství: Fragment

Česká anotace: I nemrtví mají city! Pokračování jednoho nesnesitelně vtipného deníku. Jmenuji se Nigel Mullet. Když mi bylo patnáct, proměnil jsem se v upíra. Už navždy zůstanu v tomhle "skvělým" věku a věčně budu bojovat s akné a přeskakujícím hlasem. Teď nám začal další školní rok a já můžu konečně prohlásit, že jsem mezi spolužáky oblíbený. Navíc mám po více než osmdesáti letech holku, svou vysněnou Chloe. Jenže to by nesměl přijít nový spolužák Jason... Chloe mi přebral, dost mi komplikuje život, a to si nenechám líbit. Pomsta bude sladká. Co je vůbec tenhle Jason zač? Za každou cenu chci Chloe získat zpět, ale jak? Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt "šílenej" rok navazuje na titul:Moje "super" rodina (fragment.cz)

Knihu lze koupit: na stránkách nakladatelství Fragment
RC: Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

Zdroje obrázků: # / # / #

Předchozí díl:

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0