Recenze: Město z popela - Cassandra Clareová

By 13:35 , , , , , ,

New York pro Clary kdysi nebýval tak děsivý. Než prohlédla iluzi, byl její život snazší. Žádní upíři, démoni, vlkodlaci a jiná nadpřirozená stvoření. Nyní je však pozdě na to, chtít se vracet do doby před tím. Claryina matka leží v nemocnici stále v kómatu a nikdo neví, jak ji přivézt zpět a není z toho špatná jen Clary, ale i Luke. Celý Claryin život je teď naprosto nenormální. Nepomáhá ani, že po všech těch letech, zjistila, že její bratr žije a ona k němu cítí víc, než by měla.

Jak se vyvinou Claryiny vztahy?
Probudí se její matka z hlubokého spánku?

Clary a Jace se potýkají s tím, že jsou sourozenci a jejich vzájemná láska by byla brána dost nepříznivě. Navíc se jim do cesty pořád plete Valentýn. Ten je přesvědčený o tom, že zničit Spolek je to nejlepší, co může udělat. A Jaceovy nikdo nevěří, protože by mohl být špeh svého otce. A celou věc završuje příchod inkvizitorky, která očividně nehájí jen zákon. S chutí se do Jace zakousne a nejen ona.

Ani Simon se nebude nudit. Jeho city ke Clary ho zavedou do těch nejneuvěřitelnějších situací. Simon je stále člověk, brýlatý šprt, a tak by ho jeho bezmezná láska ke Clary, která je lovkyní stínů mohla stát mnoho - včetně života. A pokud bychom si měli posvítit na Jace, tak jeho tužba po Clary by mohla v některých vyvolat spekulace o jejich budoucnosti. Ve stylu "Jako vážně incest?!". Ale nepředbíhejme a nechme se překvapit, právě o tom tahle série je. Přestože jsem byla na předpremiéře filmu Město z kostí - kde se objevily brutální spoilery na první tři knihy série - tak mě i přes tyto spoilery kniha neustále překvapovala a jsem zvědavá, jak se bude celá série dále vyvíjet. Ať už po stránce milostných vztahů a neopětovaných citů, tak po stránce existenční.

Celkově to ve druhém díle Nástrojů smrti překypuje city a řešením vztahů, které se najednou objevily. Nikdo to ve světě lovců stínů, vlkodlaků a jiných podsvěťanů nemá lehké. V jejich světě znamená láska problémy a slabost. A protože se do všeho motá Valentýn, tak počítejte s tím, že slabiny budou náležitě využity. Protože Valentýn porazí každého, jen aby se dostal k vytouženému cíli.

Mnozí z vás pamatují obálky, které vyšly dříve u nakladatelství Mladá Fronta, které se mě osobně nikterak nelíbily. Knižní klub, ale vydává celou sérii v novém kabátku a já si neodpustím a musím zmínit, že Město z popela má podle mě tu nejhezčí obálku z celé série. Sice je tato série trochu finančně náročnější, nicméně myslím, že za to, abyste mohli mít ten skvost ve vlastní knihovničce to stojí.

Moje hodnocení obálky.: 5/5
Moje hodnocení knihy.: 4/5

Orig. název: City of Ashes
Název CZ: Město z popela
Série: Nástroje smrti (2.díl)
Autor: Cassandra Clareová
Provedení: měkká s klopami, 392 stran
Vydáno v CZ: říjen 2013
Nakladatelství: Knižní klub

Česká anotace: Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte vlkodlaky, upíry a víly? V druhém díle napínavé série autorka vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde láska vždy znamená nebezpečí a moc s sebou přináší smrtonosné pokušení. (bux.cz)

Knihu lze koupit: na stránkách bux.cz
RC: Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji knižní distribuci EUROMEDIA.

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0