Nejnovější články

Hromadný (re)reading ODKAZ DRAČÍCH JEZDCŮ - Eragon (Odkaz Dračích jezdců #1)

By 9:50 ,


Je tu konec měsíce a s ním i článek hodnotící první knihu ze série Odkaz Dračích jezdců. Tentokrát se zaměříme na knihu Eragon.

Orig. název: Eragon
Název CZ: Eragon
Série: Odkaz Dračích jezdců (1.díl)
Autor: Christopher Paolini
Provedení: měkká, 488 stran (vyšlo i ve vázané vazbě)
Vydáno v CZ: říjen 2009
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Jeden chlapec, jeden drak, svět dobrodružství. Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou ...(fragment.cz)


Moje hodnocení ke knize:
Přestože jsem knihu četla již podruhé na kvalitě, kráse nebo čtenosti jí to neubralo, ba naopak. Řekla bych, že jsem si čtení tentokrát o to více užila, že jsem věděla na co se mám těšit, a jaké pasáže bude nutné "přetrpět" - ne, že by jich bylo mnoho. Celkově je příběh plný dobrodružství, nástrah, nečekaných přátelství, ale i smrti. Jsem ráda, že jsem si knihu znovu přečetla a mohla tak znovu prožít příběh Eragona a jeho dračice. 

Hned na začátku se připravte na pár vybraných slov, kterým nebudete rozumět, ani kdyby jste si vzali slovník. Doporučuji přelistovat dozadu, kde je v knize umístěn slovníček důležitých slov, která pravděpodobně nebudete znát. Po prvotních peripetiích se slovy, ale věřím, že už další komplikace nenastanou, protože ani já už později žádné potíže neměla a to s urgalským, elfským ani starověkým jazykem žádné zkušenosti nemám. Takže rada na závěr - když něco nevíte, tak se podívejte dozadu.  


Více se dočtete v mé recenzi.

Možná by tě mohlo zajímat...

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0