Recenze: Město z kostí - Cassandra Clareová

By 18:22 , , , , , ,

Clary Frayová vyrostla jako naprosto normální dítě - tedy aspoň co si pamatuje. Její matka je obyčejná umělkyně a otec zemřel dřív než se narodila. Jejím nejlepším přítelem je Simon, se kterým by pro sebe udělali první poslední. Jde s ní do nočního klubu, kam  normálně nechodí,  protože ona se tam baví. A právě jedna taková návštěva jí změní život - nic už nebude jako dřív...

Dokáže se Clary změně přizpůsobit nebo je předem odsouzena k zavržení?

Clary vyrostla bez otce, pouze po boku matky. Žila normální život s běžnými problémy. Měla svého nejlepšího přítele Simona, se kterým chodila ven, a nebo třeba do klubu. Jako tu noc, kdy poprvé viděla něco, co neměla. Viděla vraždu, kterou žádný jiný člověk neviděl a spatřila lidi oděné v černém, kteří mluvili o neuvěřitelných, bláznivých věcech. Až později Clary zjistila, že nebyli blázni a co dříve považovala za jistotu, za svět - je jen iluze a nikdo nemusí být tím, kým se tváří být.

Cassandra Clareová přichází s příběhem, který se odehrává v současnosti a ve světě na první pohled vypadajícím jako ten náš. Pravda je ovšem jiná. Za oponou se skrývá svět plný nadpřirozených bytostí, jež by neměly existovat. Přes čtyři sta stran popsaných dobrodružstvím na pohled obyčejné Clary, se s každou další stránkou stává ještě zamotanější a napínavější. A zamotaný bude nejen příběh, ale i Claryiny pocity. To co si myslela, že ví a zná celý život, se během pár okamžiků ukáže jako lež. Lež, která způsobí otřes celého Claryina světa.

Město z kostí je teprve první knihou v šestidílné sérii Nástroje smrti. Ukáže, že první díly nemusí být vždy zdlouhavé a plné seznamování s okolnostmi a světem, ve kterém se celá série odehrává. Toto je kniha, kde se setkáte s příběhem, který se zamotává už od začátku, vtáhne vás a vy se budete pídit po další informaci či rozuzlení příběhu.

Mnozí z vás již knihu v prvním českém nebo zahraničním vydání četli. Já jsem však čekala na druhé - předělané - vydání od Knižního klubu. Měla změnit některá příšerně znějící jména a hlavně se má vydat celá série, navíc s tak hezkými obálkami. Co se týče jmen, tak jsem v knize opravdu žádná příšerně znějící jména nenašla. Toho se bát nemusíte a ohledně obálek vám řeknu jen jedno: ve skutečnosti vypadají daleko líp, něž na obrázku - tedy ta první určitě, protože na ni právě zbožně civím.

Moje hodnocení obálky: 4.5/5
Moje hodnocení knihy:4.5/5

Orig. název: City of Bones
Název CZ: Město z kostí
Série: Nástroje smrti (1.díl)
Autor: Cassandra Clareová
Provedení: měkká s klopami, 461 stran
Vydáno v CZ: červen 2013
Nakladatelství: Knižní klub

Česká anotace: Tato strhující fantasy se stala předlohou pro fanoušky očekávaného filmového zpracování, které bude mít premiéru v ČR již v září letošního roku. Vydaný první díl s názvem „Město z kostí“ seznamuje čtenáře s osudy mladé hrdinky Clary Frayové.
Její obyčejný život se nenávratně změní, když se v newyorském nočním klubu stane svědkem vraždy a při tom se setká s lovci stínů, bojovníky, kteří chrání lidský svět před zlými démony. Clary zjistí, že má zvláštní schopnosti a pochopí, že svět, v němž dosud žila, byl pouhým přeludem… (bux.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách bux.cz
RC: Za recenzní výtisk děkuji knižní distribuci EUROMEDIA.

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0