Recenze: Černá magie - L. J. Smith

By 18:27 , , , , , ,

Thea a Blaise, dcery Hekaté, jsou čarodějnice. Každá je jiná a přestože, jsou sestřenice mají se rády jako sestry.  Kvůli následkům magie byly vyhozeny z různých škol a nyní mají poslední šanci, aby zapadly. Pokud nezapadnou ani tentokrát, pošle je babička rovnou k jejich tetě. Do Kláštera, jak se přezdívá jejímu domu, a to ani jedna z dívek nechce.

Na střední školu Lake Mead zavítaly dvě nové studentky - obě čarodějnice a obě byly z minulých škol vyloučeny nebo museli sami odejít. Sestřenice Harmanovy jsou příbuzné místní vážené čarodějky. Jediná se jich ujala, ale pokud to zase pokazí a provedou nějakou nekalost, tak fofrem pojedou k tetě Uršule do Kláštera. Problém je, že Blaise pokaždé něco vyvede, a Thea se pak sveze s ní. Je téměř nemožné, aby to tentokrát bylo jinak.

Tentokrát je rovným dílem zapletena i jinak rozumná a hodná Thea. Zatímco její sestřenice svádí a očarovává spolužáky, Thea prožívá něco nového. Do života jí vstoupí kluk, který pro ni bude významný. Otázkou je, zda to Thea chce a kam až je ochotná v porušování pravidel zajít.

Černá magie je takovou jednohubkou na jedno nebo dvě odpoledne. Nicméně je tento díl v sérii zatím nejlepší z těch co jsem četla. V knize najdete dvě naprosto rozdílné postavy, které si i přes svou odlišnost dokáží v krizových situacích pomoci. Ale i jedna druhou pěkně potrápit. Jiné postavy vás nebudou vyvádět z úžasu a mnohdy zůstanete překvapeně zírat. Nicméně je příběh krásně čtivý, i když nemá nějakou ultra zamotanou původní myšlenku. Mnozí už jsou od L.J.Smith zvyklí, na jakýsi milostný trojúhelník. Autorka mi s tím pije docela krev, jediné štěstí je, že to tentokrát nebude tak hrozné.

Další volně navazující díl Říše temnot. Tak to je alespoň psáno na obálce knihy. Příběh opravdu jen velmi, velmi volně navazuje. Je ze stejného světa, ale z jiného prostředí. Kolem jsou jiné bytosti a jediná připomínka minulým dílům, je úplně na konci, v jedné nebo dvou větách. Osobně by mně moc zajímalo, zda se v nějakém z dalších dílů příběhy všech hrdinů protnou, či nikoli.

Orig. název: Spellbinder
Název CZ: Černá magie
Série: Říše temnot (3.díl)
Autor: L. J. Smith
Provedení: měkká, 248 stran
Vydáno v CZ: duben 2013
Nakladatelství: Fragment

Česká anotace: Sestřenice Thea a Blaise ovládají magii, ale každá toto umění využívá jinak. Divoká Blaise svádí jen tak pro zábavu své spolužáky, aby je pomocí kouzel dováděla téměř k šílenství. Klidnější Thea se hned první den školy zamiluje do obyčejného chlapce a pokouší se ho získat pomocí bílé magie. Obě poruší zákony Říše temnot, a to se neodpouští. Zachrání se dívky pomocí zakázaných kouzel nebo je čarování zničí? Co je Thea ochotná obětovat své lásce k člověku?
Třetí díl tajemné série Říše temnot volně navazuje na tituly: Říše temnot – Tajemství upírů a Říše temnot - Prokleté sestry. (knihcentrum.cz)

RC: Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji knižnímu odchodu KNIHCENTRUM.

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0