Recenze: Fly High! Leť výš 1 - Nacumi Óči

By 10:29 , , , , ,

Seznamte se s příběhem o dvanáctileté Meru. Poprvé po letech v horách se svým otcem, jde do normální školy a nepřeje si nic jiného než zapadnout. Bohužel ji v tom brání parta druháků, kteří vše kazí a navíc jim to ještě beztrestně prochází. I přes svoje původní rozhodnutí zapadnout nenápadně do davu, se Meru nakonec pustí do boje proti mocným druhákům.

Meru žila prvních pět let jen s matkou, protože otec byl na jakési tréninkové výpravě. Jakmile se vrátil, vzal Meru v domnění, že je kluk a vydal se ji vychovávat a trénovat do hor. Následujících sedm let Meru žila jako chlapec - zesílila a naučila se bojovat. Nyní díky odhalení, že je dívka nastává čas vrátit se domů k matce a začít žít „normálně“.

První a největší výzva bude, zapadnou ve škole. Skrývat svou sílu a přizpůsobit se děvčatům. Ovšem to zdá se nebude tak lehké. Školu terorizuje partička druháků, kteří nemají v plánu přestat. Meru se i přesto snaží chovat nenápadně, dokud ublíží její nejlepší kamarádce Čijo. A pak se rozhodne zakročit.

Hlavní hrdinka Meru Tačibana je dvanáctiletá dívka, která dětství strávila výcvikem s otcem v horách. Díky otcově výcviku je Meru (extrémně) silná, ovládá několik bojových umění, je i docela hezká a hodná, nicméně rozumu moc nepobrala. Přesto je jejím současným snem zapadnou do kolektivu ve škole. To znamená přizpůsobit se dívkám a krotit svou sílu. Ovšem dlouho nevydrží, protože se na scéně objevuje Ičija Ajuzawa a jeho banda, kteří terorizují školu a k nevíře studentů jim to i beztrestně prochází. A tak se toho chopí Meru - na první pohled milá a nevýrazná prvačka.

Je to nějaký pátek, co jsem četla mangu, ovšem pořád zůstává moji srdcovkou. Miluji ty kresby a příběhy, které jsou zábavné a mnohdy i neoriginální, ale manga vyrovnává většinou vtipem a právě kresbou.

U mangy Fly high! Leť výš se, ale setkáváme s originálním, ač pro mě malinko vyumělkovaným začátkem příběhu, kdy je dívka považována sedm let za chlapce. Trochu mi vrtá hlavou, jak je možné, že si toho její otec nevšiml dřív, ale budiž. Když přivřeme oči nad pochybnými detaily ohledně jejího dětství, tak se nám otvírá příběh plný vtipných momentů a střetů s partou šikanujících druháků.

Pokud hledáte zábavu na odpoledne, tak je tohle ta správná jednohubka pro vás. Krásná kresba vás jistě uchvátí. A co týče postav, tak moji favorité jsou: Ruko Miller (nenápadný, ale pohledný malý génius) a Ičija Ajuzawa (já mám slabost pro „bad boye“).

Moje hodnocení kresby: 4.5/5
Moje hodnocení obálky: 3.5/5

Orig. název: フライハイ!
Název CZ: Fly High! Leť výš 1
Série: Volume 1 (1.díl)
Autor: Nacumi Óči
Provedení: měkká, 176 stran
Vyšlo v CZ: 2011
Nakladatelství: Zoner Press

Česká anotace: Meru od svých pěti let vyrůstala jako kluk – v odlehlých horách, kde z ní její otec vychovával silného a hbitého bojovníka. Ve dvanácti letech se Meru vrací k matce a má nastoupit do nové školy. Aby nevystrašila spolužáky a získala si nějaké přátele, na máminu radu chce svoje schopnosti držet v tajnosti. A všechno se zdá být skvělé, jenže pak se na scéně objeví partička druháků, které terorizuje celou školu. Z čiré zlomyslnosti zničí školní zahradu a tím ublíží Meruině kamarádce Čijo. Co je moc, to je moc! Ohledy stranou, Meru se pouští do boje o nadvládu nad školou!
Romantická a dobrodružná manga pro dívky ze školního prostředí. (zonerpress.cz)

RC: Za poskytnutí recenzního výtisku mangy k recenzi děkuji nakladatelství Zoner Press

3 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0