Recenze: Chvíle před koncem - Lauren Oliverová

By 11:37 , , , , ,

Pátek 12. února - pro každého den jako každý jiný, pro školu Thomase Jeffesona však ne. Je to Kupidův den. Navenek se může už od rána tvářit naprosto mírumilovně, ale vězte, že to tak není - aspoň pro Sam. Kdo by tušil, že za naprosto dokonalým dnem, který zahrnoval i mejdan u Kenta a měl být završen jejím prvním milováním s Robem, se skrývá poslední den Samanthy Kingstonové.

Pokud chcete vědět jaké to je zemřít, a pak znovu a znovu prožívat svůj osudný den, tak se rozhodně zeptejte Samathy, protože ta už o tom něco ví.

Samantha Kingstonová, je studentka střední školy Thomase Jeffersona a dokonce jedna z nejpopulárnějších. Sam má všechno - tři nejlepší kamarádky, pozornost kluků, včetně toho svého, módní oblečení a spoustu dalších věcí. Nenechte se mýlit, ne vždy byla Samantha na vrcholu žebříčku popularity. Než potkala Lindsay, byla Sam jen průměrná a možná maličko výstřední  holka - tedy alespoň na své současné poměry. Teď má Lindsay a další dvě nejlepší kamarádky, je populární a střední škola jí leží u nohou. Tedy ne tak doslova, ale však vy víte. A všechno co má, může být pryč stejně rychle, jako to přišlo. Ona může být pryč.

Sam proplouvá středoškolským životem jako ryba ve vodě. Má své nejlepší přítelkyně a vlastně všechno co si může přát. Co na tom, že se občas chovají jako mrchy. Jsou populární , projde jim všechno a vědí to. Přesně takový byl její život předtím, než se stala ta nehoda. Když vás něco přinutí prožít váš osudný den několikrát, tak vám spadne hřebínek. Dřív nebo později vám prostě musí dojít, že to jak hnusně jste se chovali, nebylo fér. Na druhou stranu, když se jeden den pořád opakuje, můžete dělat cokoli, aniž byste se museli bát následků, nebo ne?

Knihou vás provede, kdo jiný než Sam. Je to přece její život a smrt - tedy pokud věříte, že opravdu při té nehodě umřela. Hned na začátku knihy čeká prolog.,Trochu šťourá v tom, co člověku běhá a neběhá hlavou, než umře a taky vám nastíní onu událost - nehodu - , takže ho rozhodně nepřeskakujte.

Pro mě byl ze začátku docela oříšek knihu přečíst. Pokaždé když jsem si myslela, že se začítám, tak se hlavní hrdinka a její kamarádky začali chovat jako nadřazené slepice.  Vždy mě to tak rozčílilo, že jsem knihu musela odložit. Varování na začátek: očekávejte populární holky s nosem nahoru, co na WC chodí ve skupince a vlastně všechno dělají hromadně. Smějí se blbostem, a nebo lidem co se liší. Dobrá zpráva je, že se to postupně zlepšuje.

Mně osobně se nelíbil konec. A to tedy vůbec. Čekala jsem něco naprosto jiného. Myslela jsme si, že se hlavní hrdinka konečně po tom všem vyloupla ze skořápky a začne myslet, ale  ten konec - mě dost šokoval. Bylo to na můj vkus až moc zvláštní, jakoby moc spontální. Nikde nebylo napsáno, že musí někdo umřít a kdo to má být. Navzdory tomu se stalo, co se stalo. Mě prostě přijde hrozně hnusný za sebou nechat lidi, co vás milují a prostě si umřít. Navíc to vypadalo, jako by to té osobě už bylo jedno. Bylo to, velmi zvláštní , navíc to dle mého názoru nic moc nevyřešilo, jen to prohloubí nenávist.

Moje hodnocení knihy: 3/5

Orig. název: Before I Fall
Název CZ: Chvíle před koncem
Autor: Lauren Oliverová
Provedení: vázaná, 384 stran
Vyšlo v CZ: listopad 2011
Nakladatelství: CooBoo

Česká anotace: Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili?
Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života.
Místo toho se ukáže, že je to den poslední… (cooboo.cz)

RC: Za recenzní výtisk knihy děkuji nakladatelství CooBoo.

3 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0