Recenze: Modrá jako safír - Kerstin Gierová

By 8:43 , , , ,

Gwendolyn pokračuje ve svém dobrodružství, které spočívá v jejím nově objeveném dědičném genu, které měla původně mít její sestřenice Charlotte. Gwedolyn se zuby nehty snaží alespoň maličko přizpůsobit nastálé situaci a trable s Gidonem jí v tom moc nepomáhají. A vlastně ani totální nedostatek vědomostí, které má ovšem její nesnesitelná sestřenice Charlotte. K tomu připočtěte matčino tajuplné varování před hrabětem Saint Germainem. Plánovaná návštěva jeho hraběcí osoby taky není nikterak nenáročná a ve výsledku vám vyjde stejný zmatek a nedostatek informací, kterým trpí i Gwedolyn.

Pokud jste právě odložili Rudou jako rubín, je pro vás ten nejlepší okamžik vzít do ruky tuto knihu, přesněji řečeno Modrou jako safír. Kniha totiž navazuje přesně tam, kde předešlý díl skončil. Přesně v momentě, kdy se Gideon de Villiers naklání ve zpovědnici k naší hlavní hrdince Gwedolyn Shepherdové. Z prvního dílu už víme, že oba hrdinové mají zvláštní gen, umožňující cestování v čase - přesněji řečeno do minulosti. Gwedolyn ho získala teprve nedávno a s celou situací není ještě úplně seznámená. Tedy spíše jí nikdo na většinu otázek nechce odpovědět, a nebo jsou pro ni informace moc útržkovité a matoucí. Nicméně Gwedolyn se nevzdává ani když se jí do cesty pletou ještě trable s láskou.

Gwendolyn už sice patří do tajného společenství cestovatelů časem, avšak stále jakoby tam nepatřila. Většina členů v ní vidí zběha a zrádkyni a jen čekají, kdy udělá nějakou chybu. Ona ovšem nemá nejmenší tušení, co by podle všech měla udělat tak hrozného a proč jsou na ni proboha všichni tak přísní a odtažití. Výjimkou je Gideon, jehož chování je jako na horské dráze - nebo jako kdyby byl těhotný. V jednu chvíli je milí, přátelský ba i víc než to a v té druhé se chová jako studený čumák co ji nemůže ani vidět. Ale k dobru si musí Gwedolyn přičíst fakt, že získala nového přítele. Ducha démona jménem Xamerius, který nejen že není až tak otravný, jak se může na první pohled jevit, ale je i zábavný a dokáže být i užitečný.

Jeho křídla rudá jako rubín jsou,
havran nezná sílu ani cenu svou.
Slyší mezi světy mrtvé zpívat,
vzlétne, kruh se začne uzavírat.

Pyšný lev - má z diamantů tvář,
náhlá kletba zkalí světla zář.
Slunce zhasne, z víry nevíra,
všechno končí, havran umírá.

Z tajných zápisků hraběte Saint Germaina

Modrá jako safír je prostě jakoby další část Rudé jako rubín, kdy ta se tváří, jako by nikdy neskončila. Oproti prvnímu dílu se v pokračování dočkáte více cestování časem, více míchání emocí a hlavně více napětí a tajemna. Odkrývání dalších částí pravdy - pokud to co Gwedolyn zjišťuje vůbec pravda je - nikdy nebylo zajímavější a napínavější a zábavnější. Autorka nás tentokrát zavede ještě hlouběji do svého promyšleného příběhu a my zůstaneme naprosto bezmocní proti kouzlu této knihy. Po dočtení budete stejně jako já urgentně hledat a shánět další a závěrečný díl této skvělé trilogie.

Ač je Modrá napěchovaná větším humorem, více časoprostorovými událostmi a prostě celkově má mnoho kladů, tak z mého pohledu Rudou prostě nepřekonala. Hodnotím ji naprosto stejně, i když ten konec byl velmi překvapující. Pomalu si začínám zvykat na to, že to autorka v nejnapínavějším usekne - tedy pokud se na to zvyknout vůbec dá.

Moje hodnocení obálky: 4/5
Moje hodnocení knihy: 4.5/5

Orig. název: Saphirblau
Název CZ: Modrá jako safír
Série: Láska nezná čas (2.díl)
Autor: Kerstin Gierová
Provedení: vázaná, 352 stran
Vydáno v CZ: srpen 2012
Nakladatelství: CooBoo

Česká anotace: Čtěte pokračování úspěšné knížky Rudá jako rubín! Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet. A ani jedno není vůbec snadné! Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu... (bux.cz)

Knihu lze koupit: na stránkách CooBoo

Předchozí díl:

10 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0