Recenze: Dívka z nočních můr - Kendare Blake

By 10:47 , , , , , ,

Už je to pár měsíců, co Anna Korlovová zachránila Casovi a jeho přátelům zadek tím, že spolu s obeahmamem zmizela v hlubinách pod svým viktoriánským domem. Už pár měsíců jde život v Thunder Bay poklidně - jakoby všichni na Annu krví oděnou zapomněli, jen Cas nemůže. Ona se obětovala, aby on mohl žít, a přesto tu teď Cas spíše přežívá a většina myšlenek patří právě Anně a tomu, kde asi zrovna je. Cas ví, že už žádná nebude taková, jaká byla Anna. A, že ji chce zpět.

Podaří se Casovi zjistit, kde Anna je?
Dokáže ji Cas se svými přáteli - nebo bez nich - přivést zpět?

Cas Lowood je lovec duchů - stejně jako byl jeho otec a před ním zase ten jeho - a jeho život se odehrával odjakživa více mezi mrtvými než mezi těmi co jsou naživu. I jeho poslední přítelkyně zemřela v roce 1958 a žádná jiná ji nahradit nedokáže - Anna je prostě nezaměnitelná a taková už nebude žádná živá dívka.  Casovi jeho přátelé stále připomínají, že se Anna obětovala, aby mohl žít a ne, aby jen bloumal myšlenkami někde v nedohlednu u Anny. I tak se Cas nevzdává - je rozhodnutý ji najít. To, že ji vídá v nočních můrách a později i za bílého dne jej jen více pohání a utvrzuje to jeho domněnky, že je Anna někde, kde být nemá. Je na čase splatit dluh.

Kniha je - stejně jako první díl - vyprávěna z pohledu Case a navazuje na děj pár měsíců po skončení  první knihy. Autorka  v první půli knihy nic moc neprozradí a my přesto budeme napjatě a nedočkavě otáčet stránky dál, a číst jako o závod - zvědaví, jak to vlastně dopadne. Kniha je napsaná tak, aby čtenáře lapila a nepustila, postupně propouští střípky informací, které pak hlavní hrdina složí do celku za pomoci svých přátel.

Oproti první polovině knihy je ta druhá více akční a dějově pestřejší  a obsahuje více informací. Kniha  je dobře a velmi čtivě napsaná, jenom se obávám, že se díky závěru knihy někteří - stejně jako já - malinko zaseknou. Upřímně jsem čekala něco jiného. Byla jsem nadšená originálním pojetím pekla, ale u strany 280 jsem málem spadla z postele. Jak jsem řekla, kniha je dobře napsaná, jen mě v některých věcech autorka dost zaskočila. Knihu hodnotím 4 hvězdičkami, protože mi přijde, že  jedna část u  konce knihy je dost uspěchaná, taková nepopsaná. Dle mého škoda - možná bych knihu hodnotila jinak.

Moje hodnocení obálky: 4.5/5

Orig. název: Girl of Nightmares
Název CZ: Dívka z nočních můr
Série: Anna (2.díl)
Autor: Kendare Blake
Provedení: vázaná, 288 stran
Vydáno v CZ: květen 2013
Nakladatelství: Baronet

Česká anotace: Před několika měsíci Anna Korlovová ve svém sklepě otevřela bránu do pekla a zmizela, ale lovec duchů Cas Lowood se přes to nedokáže přenést.
Přátelé Casovi připomínají, že se Anna obětovala, aby on mohl žít - a ne aby chodil po světě napůl mrtvý. Cas ví, že mají pravdu, ale v jeho očích se žádná živá dívka, kterou může potkat, nevyrovná mrtvé dívce, do níž se zamiloval.
Vidí teď Annu všude - někdy v nočních můrách, a někdy dokonce za bílého dne. Něco s ní ale není v pořádku a nejsou to jenom sny. Někdo Annu mučí a pokaždé, když se mu zjeví, je trýzněna novým a ještě krutějším způsobem. Cas netuší, co se s Annou stalo, když zmizela v pekle, ale ví, že si nezaslouží, co se jí tam děje. Anna mu nejednou zachránila život a je načase jí oplatit laskavost. (bux.cz)

RC: Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Baronet.

Předchozí díl:

3 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0