Recenze: Krásná katastrofa - Jamie McGuire

Série: Beautiful (1.díl)
Autor: Jamie McGuire
Provedení: vázaná, 376 stran
Vydáno v CZ: březen 2013
Nakladatelství: Fortuna Libri

Co na to říkám já...(může obsahovat spoilery)

Hned na začátek musím upozornit, že jsem byla po přečtení knihy dost překvapená, protože anotace vyhlížela velmi dobře, avšak nutno dodat, že je poněkud vytržena z kontextu. Přesto je kniha skvělým čtením vyprávějícím zamotaný příběh dvou na pohled odlišných lidí, které k sobě něco táhne.

Zatímco Abby vyhlíží jako naprosto vzorná studentka, Travis Maddox je jejím přesným opakem. Tak tady si většina z nás řekne, že protiklady se přitahují, ovšem jakmile knihu dočtete celou, tak pochopíte, že to není tak docela pravda. Každopádně Abby se ocitne na jednom z Travisových zápasů, kde se s ním potká a spolu s tímto setkáním to všechno začíná. Už od počátku není Abby pro Travise jako každá jiná, a vše se obrací ve výzvu. Když Abby ale víc pozná, chce s ní jen kamarádit, z Abby se tak stává jediná holka (kromě Ameriky), která s Travisem tráví čas a nespala s ním. A máme tu problém. Abby to začne šrotovat v hlavě a najednou neví, co je na ní tak jiného, že s ní Maddox nechce spát.

Vztah těchhle dvou je jako ruská ruleta. Nikdy nevíš, kdy se něco zvrtne. Abby a Travis jsou jako tornádo. Travis je navíc ohromně impulzivní, takže to všemu dodává ještě větší říz a dramatičnost. Rozhodně se u knihy nebudete nudit. Pokud si začnete náhodou myslet, že už víte, jak to skončí, tak nejásejte předčasně, protože beztak nemáte ani páru. Já si knihu užila právě díky tomu, jak rychle jsem ji zhltla, protože jsem byla zvědavá, jak to dopadne.

Tentokrát se musím vyjádřit k překladu, protože ten mě docela zklamal. Do originálu jsem sice jen nahlédla, ale to nevadí. Jde mi o to, že české vazby neseděly. Celkově se v knize našlo dost věcí, které prostě snad nikomu nemohly jít přes pusu. Prostě čeština v tomhle případě chvilkami zněla dost kostrbatě.

Česká anotace: Strhující milostný příběh
Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…
On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil. (bux.cz)

3 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0