RC recenze: Magie krve - Tessa Grattonová

Název CZ: Magie krve
Série: Krvavé deníky (1.díl)
Autor: Tessa Grattonová
Provedení: vázaná, 352 stran
Vydáno v CZ: duben 2013
Nakladatelství: Knižní klub

Sillu za rohem každý označuje za blázna už od smrti jejich rodičů. Podle okolních lidí je prostě divná a bláznivá, podle Nicholase, který se nově přistěhoval, taková ale není. Sillin bratr Rees se přes ztrátu rodičů už přenesl, avšak i nadále zůstává uzavřeným tvorem. Vztahy mezi Sillou a Reesem se zlepší, když začnou provozovat krvavou magii. Nic ale netrvá věčně a nic není bez následků.

Co se stane? Jaké následky bude jejich magie mít?

Silla Kennicotová přišla o rodiče a teď už má jen staršího bratra Reese a ženu, která k nim přišla po smrti jejich rodičů s tím, že je jejich babička. Smrt jejích rodičů ale nebyla jen tak, všichni jsou přesvědčeni, že Sillině otci přeskočilo a zabil její matku a pak i sebe. Když tomu Silla odmítla uvěřit, tak si ji neoficiálně zaškatulkovali taky jako blázna. Všichni - nebo téměř všichni - na ni teď koukají skrz prsty, až na nového kluka Nicholase, který se přistěhoval z velkoměsta a na klepy moc nedá. Oba k sobě cítí jisté sympatie.

"Na lži, o kterých každý ví, že jsou to lži, se neupozorňuje."

Sille se do rukou dostane prazvláštní kniha plná zaříkadel, podle níž na většinu kouzel stačí pár slov a kapka krve. Společně s bratrem začnou s krvavou magií experimentovat, učit se ji a přidá se k nim i Nicholas. Ale tohle na pohled nevinné kouzlení jim nevydrží dlouho.  Do města totiž před nedávnem přijel letitý nepřítel prahnoucí po nesmrtelnosti více než čemkoli jiném.

Silla se často schovává za nějaké masky, jakoby stále stála na pódiu a hrála. Praktikování magie ji činí šťastnou, opájí ji a Silla se na ní stává závislou, aniž by si to uvědomovala, není divu, že se o to chce podělit s bratrem. Magie má ale i své stinné stránky a to nejen to, že je vysoce návyková, ale už i fakt, že je možné provádět s ní věci, které jsou proti přírodě, by měla být magie používána s rozvahou - což u závislých lidí nejde.

V knize se střídají pohledy dvou hlavních postav, a to pohled Silly a Nicholase.  Do příběhu jsou vloženy také kapitoly z minulosti, které nám zpočátku do děje nebudou zapadat, ale později pochopíme, že tam byly vloženy s určitým záměrem. Příběh má dle mého názoru své nedostatky, ale hlavně se mi znelíbilo, že je až tak zvráceně morbidní. Možná to byl záměr autorky, možná ne - mě se to ovšem nelíbilo. Podle mých měřítek to bylo až moc rozmazané a popsané. Na celé knize se mi nejvíce líbila romantická zápletka a grafické zpracování knihy. Knihu nakonec hodnotím třemi hvězdičkami, i když jsem hodně váhala, zda nedat ještě méně. Ale jde o to, že se mi prostě nelíbí určitá forma pohledu na věc, a ne promyšlení knihy jako takové. Takže, "slabé" tři hvězdičky jsou podle mě adekvátním hodnocením.

Tessa Grattonová...

Narodila se v Okinawě v Japonsku kde její otec sloužil v americkém námořnictvu. Spolu s ním pak pobývala také v Kalifornii, Kansasu a Anglii. Když jí bylo 7 let, chtěla být buď paleontolog nebo čaroděj. Běda, když se ukázalo, že byla netrpělivá lovit dinosaury, ale stále hledala někoho, kdo by ji učil magii. Poté, co cestovala po světě se svojí vojenskou rodinou, získala titul BA ( a důležité části MA), v Gender Studies, pak se usadila se svým partnerem, jejími kočkami a psem v Kansasu. Nyní tráví své dny díváním na oblohu a vyprávěním kouzelných příběhů. (databazeknih.cz)

Česká anotace: Ze středoškolačky Silly se stala po smrti rodičů samotářka a místní podivín. Nick je naopak oblíbený a sebevědomý chlapec, který si však kvůli své minulosti drží od lidí odstup. Oba cítí, že je váže zvláštní pouto – a brzy se ukáže, že mají společnou schopnost provozovat kouzla, která se provádějí pomocí krve. Nick, Silla a její starší bratr Reese experimentují s magií, ale brzy zjišťují, že v ospalém prérijním městečku na ně číhá někdo, kdo v magii krve hledá moc a nesmrtelnost a jehož osud se proplétá historií jejich rodin už dlouhé desítky let... (bux.cz)

Knihu lze koupit: na stránkách bux.cz
RC: Za recenzní výtisk děkuji knižní distribuci EUROMEDIA.

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0