RC recenze: Cena krve - Tanya Huffová

Název CZ: Cena krve
Série: Krevní pouta (1.díl)
Autor: Tanya Huffová
Provedení: měkká, 302 stran
Vyšlo v CZ: červenec 2009
Nakladatelství: Brokilon

Torontem otřásá jedna zrůdná vražda za druhou. K jedné z vražd se nachomýtne Vicki - bývalá policistka a současný soukromý detektiv - přijde však pozdě, a tak jediné co zmůže, je uchránit zraky nic netušících lidí před pohledem na oběť vraždy. V tu dobu ještě netuší, že ji o pár dní později přijde nabídka od přítelkyně první oběti, aby případ vyřešila - aby našla sériového vraha.

Vyřeší Vicki případ a dopadne vraha? Kdo je onen brutální, sériový vrah?

Vicki Nelsonová bývala skvělou policistkou, nyní se však živí jako soukromý detektiv. Torontem otřásá jedna zrůdná vražda za druhou a shodou okolností je Vicky svědkem u další vraždy ve stanici metra, které ovšem zabránit nedokázala. Vicki byla najata, aby našla sériového vraha. Zprvu se spoléhá na pomoc policie, přesněji na pomoc Michaela Celluciho, jejího bývalého přítele, se kterým se stále ještě občas vyspí. Později se však srovnává s faktem, že policie jí v tomhle případě prostě nepomůže a jediným parťákem je pro ni civilista - Henry Fitzroy - , který ani není tak úplně člověk.

Vicki je hlavní ženská hrdinka, která má kolem sebe hned dva muže - Michaela a Henryho. Bývala policistkou, ale ze zdravotních důvodů přešla na práci soukromého detektiva. S policií už ji pojí jen minulost a Michael Celluci - její bývalý přítel a občasný milenec - detektiv na oddělení vražd v Torontu. Zato Henry je něco úplně jiného. Henry býval člověkem, nemanželským synem Jindřicha VIII., ale to už je pár set let. Nyní žije poklidný život v jednom bytě v Torontu jako autor knih z červené knihovny.

Teď jsem přečetla řadu knih, kde příběh vyprávěla vždy hlavní postava, proto jsem taky ráda, že tady tomu tak není, a že jsem se konečně dočkala nějaké změny. Příběh tentokrát vypráví vypravěč, takže pokryje větší množství osob a nejsme tak omezeni na pohled jedné osoby v jeden určitý čas. Kniha obsahuje spoustu dialogů, kde například ty mezi Vicki a Celluciem jsou vážně dobré - v jednu chvíli se div nevraždí a v té další spolu spí a mají o sebe hroznou starost. Tahle dvojice je prostě k nezaplacení, a když se k nim ještě připojí Henry, tak je to o to lepší. Tenhle díl je vlastně převážně o seznámení s postavami a okolnostmi za kterých se poznaly. Jako začáteční díl série je to naprosto super kniha a já nemůžu hodnotit jinak než 4 hvězdičkami. Příběh má ohromnou dávku napětí, lehkého jiskření mezi hlavními postavami a o oběti nouze nebude už od začátku. Seznamte se s Cenou krve - detektivním příběhem s notnou dávkou napětí, humoru a krve.

Tanya Huffová...

Kanadská autorka fantastiky, jejíž knihy jsou vydávány od konce 80.let 20. století, a to včetně pěti fantasy sérií a jedné scifi série. Série Blood books o Vicki Nelsonové se dočkala televizní adaptace pod názvem Krevní pouta (Blood Ties). Autorka se narodila v roce 1957 v Halifaxu v provincii Nové Skotsko, vyrůstala však v Kingstonu.

V letech 1984 až 1992 pracovala v torontském knihkupectví Bakka specializovaném na fantastiku. Během té doby napsala 7 knih a 9 povídek. Poté se z Toronta odstěhovala na venkov, kde dodnes žije spolu s partnerkou, spisovatelkou Fionou Pattonovou, spoustou koček a čivavou. Od té doby se plně věnuje spisovatelskému řemeslu. Má ráda život na venkově, psaní na plný úvazek, cokoliv od Charlese de Linta (kanadský spisovatel fantastiky), Xenu, Hercula a email. Nesnáší telefony, elektrické přikrývky a renovace koupelen. Stále očekává katastrofu, což ve výsledku znamená, že je obvykle příjemně překvapena. (databazeknih.cz)

Česká anotace: Na počátku byla vražda. Smrt, krev, brutálně rozsápané tělo oběti. Vicki Nelsonová, bývalá policistka, v současnosti soukromý detektiv, zaslechla křik v metru, ale nestačila přiběhnout včas. Mohla jen nešťastníkovo tělo ukrýt vlastním pláštěm. Toto lidské gesto ji zatáhlo do smrtelně nebezpečného pátrání po sériovém vrahovi, posedlému nelidskou touhou zabíjet. Také osoba, která může Vicki pomoci, není úplně lidská. Avšak proti děsivému zlu ukrývajícímu se v ulicích Toronta jí nezbývá, než spojit síly s Henrym Fitzroyem, nemanželským synem Jindřicha VIII., čtyřsetpadesátiletým upírem. (bux.cz)

RC: Za e-book poskytnutý k recenzi děkuji nakladatelství Brokilon.

1 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0