RC recenze: Rváč - Niall Leonard

By 19:45 , , , , ,

Finn je jako magnet na problémy. Ještě není ani plnoletý a už musí řešit to, jak neumřít hlady a nalézt vraha svého táty. Zdá se, jakoby policie nic nedělala a navíc je pro ně hlavním podezřelým z vraždy svého nevlastního otce sám Finn.

Jak dopadne Finnovo hledání vraha?
Najde ho nebo bude on sám odsouzen?

Finn žil se svým tátou v malém domku v Londýně a to do doby, než otce zabili. Byl zvyklý pracovat a o otce se starat, ale když tu otec není, je na všechno sám a teprve teď si uvědomuje, že se o něj táta staral víc, než si myslel a Finn neví, co si sám počne. Policie mu nevěří, pokládá ho za hlavního podezřelého v případu vraždy jeho otce, ale on je rozhodnutý vypátrat vraha táty sám.  Čeká ho nelehká cesta plná zvratů a překvapení, ale to nejdůležitější odhalení přijde. Hlavně nikomu nevěř!

Hned zezačátku jsem se pozastavila nad stylem jakým je kniha psaná a také nad velmi neobvyklým hlavním hrdinou. Finn Maguire je dyslektik a rozhodně to není žádný génius. Jeho myšlenkové pochody jsou mnohdy dost překvapivé, ale narozdíl od jiných knižních hrdinů se mi na Finnovi líbí, že myslí jednoduše a upřímně - žádné kličky a vznešené, nadnesené myšlenky, které oblbují lidi.

Příběh popisuje člověka, který nežije v bohatství a ani v dostatku, počítá každou korunu. Jeho minulost není cela bez poskvrnky, a tak nepohrdne žádnou prací, kterou mu nabídnou. Čtenáře to ponouká zamyslet se nad tím, co má a co by mohl ztratit. Finn měl dříve šťastnou, milující rodinu, a ze vzpomínek si pamatuje i krásnou dovolenou - takže i peníze - nyní však nemá nic. Krutý osud pro sedmnáctiletého chlapce, ale u této knihy musíte mít na paměti, že si nemůžete být ničím jisti. Tedy kromě toho, že policie je tady k ničemu a je pro ni nejdůležitější co nejdříve uzavřít případ. Finna tak tlačí čas, dočká se nulové pomoci a najít vraha a očistit své jméno je těžší než se zdálo.

Za zmínku stojí i povedená obálka, kterou máme totožnou s originálem. Je laděna do zelena a i s písmem se ke knize krásně hodí. Rváč je úžasná kniha, která si mě dokázala získat ať už stylem psaní, neobvyklým hlavním hrdinou, tak i samotnou zápletkou celého příběhu. Knihu hodnotím velice kladně a netrpělivě vyhlížím pokračování.

Moje hodnocení obálky: 4/5

Orig. název: Crusher
Název CZ: Rváč
Série: Rváč (1.díl) [na goodreads jsem našla dějově navazující díly]
Autor: Niall Leonard
Provedení: vázaná, 320 stran
Vydáno v CZ: únor 2013
Nakladatelství: Fortuna Libri

Česká anotace: Sedmnáctiletý Londýňan Finn Maguire je dyslektik se záznamem v rejstříku trestů. Žije se svým nevlastním otcem, neúspěšným hercem a živí se jako prodavač v restauraci s rychlým občerstvením.
Finnovi se ve vteřině obrátí celý život naruby, když jednoho dne najde svého otce brutálně zavražděného. Najednou je na všechno sám. Policie ho považuje za hlavního podezřelého, a tak musí svést souboj s časem, aby očistil své jméno a zjistil, kdo a proč otce zabil. Odpovědi hledá v nemilosrdné džungli londýnského podsvětí, odhaluje temná tajemství a zjišťuje, že člověka dokážou nejvíce ranit ti, kterým věří... (Fortuna Libri)

RC: Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0