RC recenze: Poslední z bohů - Rick Riordan

Název CZ: Poslední z bohů
Série: Percy Jackson (5.díl)
Autor: Rick Riordan
Provedení: vázaná, 408 stran
Vydáno v CZ: září 2011
Nakladatelství: Fragment

Percyho čeká další a tentokrát asi poslední léto. Letos mu bude šestnáct let, a proto nastává čas na spoustu změn a objevů. Jedno je ale už teď jisté, tohle léto nebude obyčejné a určitě si ho bude Percy dobře pamatovat.

Co změní Percyho život? Co se dozví a co se odehraje tohle léto?

Ještě akčnější než doposud, mnohem napínavější než kdy dřív. Poslední díl Percyho Jacksona je strhující dech beroucí četba, kterou si nemůžete nechat ujít. Oproti předchozím dílům tomu tak totiž skutečně je. Předchozí díly nebyly špatné, ale dle mého spíše pro mladší čtenáře, takže mě zase tolik neoslovily, ale jejich četbou jsem si příjemně zkrátila dlouhé chvíle. Tento díl je však už psán pro trochu starší čtenáře.

Blíží se čas Percyho šestnáctých narozenin a tím i doba, kdy se má splnit velké proroctví. Percyho čeká mnoho důležitých rozhodnutí, která ovlivní nejen jeho život, ale i osud celého světa. Být polokrevný a navíc syn jednoho z velké trojky prostě není žádný med. Už od doby, kdy se dozvěděl, že je polokrevný ho pronásleduje jedna katastrofa za druhou a nyní se blíží válka. Válka, která má ovlivnit celý svět. Je velmi důležité, aby se všichni dobří spojili a porazili Krona, Luka a jejich armádu i s Titány.

Pro Percyho konečně nastane den, kdy si vyslechne ono velké proroctví a dozví se tak svůj osud. Něco, co mu všichni tají už spoustu let. Po vyslechnutí proroctví začíná ta pravá akce. Ne nadarmo se říká: “Poznej svého nepřítele.“ Proto se Percy vydává prozkoumávat Lukovu minulost, aby zjistil, co vězí za jeho stanoviskem bojovat na straně Krona a úmyslem zničit Olymp.

Znovu se naskýtá možnost ponořit se společně s Percyho přáteli do světa nadpřirozena, plného mýtických nestvůr a prožít další dobrodružství, ale také prohloubit, anebo zničit vzájemné vztahy. Ohledně vztahů stojí za zmínku určitě ten mezi Annabeth, Lukem a Percym. Zatímco kolem co nevidět začne válka a Annabeth se zmítá někde mezi náklonností k Percymu a věrností Lukovi, hledá své místo v této složité skládance i lidská dívka Ráchel, která Percymu nejednou zachránila život. A zapomenut nezůstane ani Hádův syn Nico.

Rick Riordan...

Je mnohonásobně oceněný autor knižní série Percy Jackson a Olympané určené pro mládež a detektivní série Tres Navarre pro dospělé. Knihy ze série Percy Jackson a Olympané se dokonce umístily na prvním místě hitparády bestsellerů v New York Times. V současnosti píše zbrusu novou sérii z Percyho světa s názvem Bohové Olympu a také zcela samostatnou trilogii Kronika Cartera Kanea.

Rick Riordan učil patnáct let angličtinu a dějepis na státních i soukromých školách v San Francisco Bay Area v Kalifornii a v Texasu. V roce 2002 získal od školy Saint Mary´s Hall jako první učitel této školy ocenění Master Teacher.

Měla jsem pravdu. Tato série byla knihu od knihy lepší a lepší. Závěrečný díl mě velmi mile překvapil, a přestože na něj nepěji až takové ódy jako ostatní, tak musím říct, že se mi velice líbil. Oproti předešlým dílům byl dospělejší a k tomu dobrodružství už se přidala i ta citová zápletka v podobě nerozhodné Annabeth. Písmenka se nezměnila a jsou pořád stejně obří jako u prvního dílu, což ale zaručuje, že je kniha dost mohutná a knihovně se vám ani mě zaručeně neztratí.

Moje hodnocení obálky (s přebalem):

Česká anotace: Jmenuji se Percy Jackson…
Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…
Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná! (bux.cz)

RC: Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

2 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0