Recenze: Mezi láskou a smrtí - Meg Cabotová

Série: Podsvětí (1.díl)
Autor: Meg Cabotová
Provedení: vázaná, 272 stran
Vydáno v CZ: září 2012
Nakladatelství: Knižní klub

Co na to říkám já...(může obsahovat spoilery)

Začátek se čte velmi dobře, a to i přesto, že vám Pierse, hlavní hrdinka příběhu, v samé podstatě neřekne nic jiného, než to, že zemřela. A vypráví to - trochu nedobrovolně - svému bratranci a jeho otci na zahradní párty, kterou uspořádala její matka na počest jejich nového začátku na Ostrově kostí. Pierse tu byla dříve jen jednou - na pohřbu svého dědečka -, když byla malá, ale její matka tu prožila celé své dětství a měla tu rodinu. Nebýt té nehody, při níž Pierse umřela, tak by se na ostrov asi nevrátily a její rodiče by se nerozvedli. Ale nehody se stávají, nebo taky ne.

Má to být nový začátek, chodí do nové školy, nachází si nové přátele, ale stále se v myšlenkách vrací do minulosti. K němu. Onomu temnému, tajemnému a divokému muži, který ji zřejmě právě díky své divokosti tolik přitahuje. Nic ale není bez rizik a už vůbec ne city k někomu jako je on. Pierse brzy zjišťuje, že si musí dávat pozor na každém kroku, protože na ni i na kohokoli jiného, čeká nebezpečí.

Piersina rodina určitě není jako každá jiná. Má bohatého a slavného otce, strýce, který právě vyšel z vězení a upjatou babičku, která vede obchod s vlnou na tak teplém ostrově, jako je Ostrov kostí. A ani Pierse není typická rozmazlená dceruška s velkým kapesným, i když občas je na zabití i tak. V jednu chvíli se strachuje o druhé, i když je sama zmrzlá na kost a v té druhé se chová jako naprostá sobecká hysterka.

Když Pierse umře, dostane se do Podsvětí, kde potká jeho. I když mi bylo od samotného začátku jasné, že ti dva spolu budou mít něco společného, tak jsem nebyla z to, si zařadit Johna. Nevěděla jsem, zda bude patřit k těm dobrým, nebo k těm zlým. Totéž patří i ke správci hřbitova. Na pohled milý starý pán, ale kdo ví, co se skrývá v tomto starém muži?

Tahle kniha se dle mých měřítek řadí k těm čtivějších, co upoutají vaši pozornost a nutí vás otáčet stránku za stránkou. Jakpak by ne, když autorkou knihy není nikdo jiný než Meg Cabot, jejíž knihy upoutají pozornost hlavně náctiletých dívek. Mezi láskou a smrtí je kniha s impulsivní, pubertální hlavní hrdinkou, která skáče od jedné věci ke druhé. Myslím, že to mi na knize asi vadilo nejvíce, i přesto však knihu hodnotím pozitivně. Kniha rozhodně neurazí a nutí k zamyšlení, i když poněkud zvláštním způsobem.

Česká anotace: Sedmnáctiletá Pierce se málem utopila v bazénu na zahradě domu svých rodičů a vyvázla jen zázrakem. Událost byla posledním hřebíčkem do rakve rozkládajícího se manželství jejích rodičů a Pierce se s maminkou přestěhovala do ostrovního městečka jejího mládí, kde žije i babička a strýček s pochybnou pověstí. Po počátečních obtížích nachází ve škole nové přátele a setkává se i s tajuplným, ponurým, lehce agresivním, ale právě proto nesmírně atraktivním Johnem Haydenem, který se objevuje vždy, když to Pierce čeká nejméně, ovšem zaručeně přesně ve chvíli, kdy potřebuje jeho pomoc. Pierce o něm docela jistě ví jen jediné – je temný, půvabný a neodolatelný, ale není to žádný anděl. Kdyby mu propadla, byla by navždy odsouzena k existenci v místech, která ji děsí a kam se v žádném případě nechce vrátit... Dá přednost bezpečnému každodennímu životu, nebo omamující lásce v náručí smrti? (bux.cz)

1 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0