Nejnovější články

Recenze: Magie zabíjí - Ilona Andrews

By 13:41 , , , , ,


Co na to říkám já...(může obsahovat spoilery)
Kate Danielsová má magii v krvi, umí to s mečem a rozhodně si nebere servítky. Tedy, dříve. Situace se změnila, Kate se nyní stala Chotí jeho chlupatého Veličenstva, takže se musí starat o to, aby nerozpoutala nějakým nedopatřením válku. Už nepracuje pro Řád ani pro Cech žoldáků, nyní má vlastní firmu, ovšem dveře se v ní zrovna netrhnou. Když přijde členka Rudé gardy a nabídne jí případ, tak ho Kate přijme, i když je zřejmé, že to nebude tak snadné jak se to jeví. 

Zezačátku jsem byla napnutá - tápala jsem, kdo je vlastně na čí straně. Jak šly stránky a Kate odhalovala další kousky případu, tak jsem se do knihy začítala čím dál víc. Čekala jsem, že případ bude komplikovaný - přece jen, mluvíme o Kate a knihu psali Ilona a Andrew - přesto mě překvapilo, jak moc komplikované to nakonec bylo a stejně to nepůsobilo přeplácaně ani příliš zmateně. 

V pořadí pátý díl ze série o Kate Danielsové, odkrývá zase kousek z její minulosti. A přestože si Kate může chvíli namlouvat, že má přítele, práci a nejlepší kamarádku, tak to pořád nic nemění na tom, že ji minulost - ve formě jejího otce - dříve nebo později dostihne a pokusí se ji zabít. A co víc, vše nasvědčuje tomu, že Kate nebude dost silná, aby tomu zabránila. Všechna ta dřina a výchova od Vorona - jejího nevlastního otce - není nic oproti magii krve, kterou ovládá její otec.

V této knize, tak jako v těch předešlých, najdete spoustu vtipných hlášek a momentů. Nebude chybět akce ani hádání se Kate s Curranem. Bohužel musím říct, že jsem čekala malinko více Kate a Currana, kde budou řešit osobní věci. Zatímco většinou řešili případ nebo smečku. Ke konci je tak pasáž, u které mi skoro spadla brada, a to když Curran řekne, že s Kate klidně odejde od smečky. Tuhle informaci si můžete přebrat všelijak - někdo tomu uvěří a jiný ne, ale faktem zůstává, že už samotné oznámení tohoto byl šok. U knihy jsem tentokrát kromě úžasných hlášek a vtipných momentů narazila i na negativa v podobě spousty jmen, ve kterých jsem se chvilkami ztrácela, a některé pasáže mi přišly nedokončené nebo jako třeba závěrečná oslava přeživších na mě nepůsobila nejlepším dojmem, spíše mi to připadalo, jako by to chtěli autoři co nejdříve ukončit. Aby si „lidi“, co se nenávidí po stovky let, udělali kvůli jedné bitvě barbecue, mi připadá docela přitažené za vlasy. 

Kate Daniels je skvělá série, která se dobře čte. A přestože byl tenhle díl v některých ohledech slabší, tak to v jiných zase vyvážil a stejně jsem ho měla za den přečtený. Těším se na další díly a na to, jak se to s Kate celé vyvine. 

Moje hodnocení obálky: 1.5/5
Moje hodnocení knihy: 4/5


Něco užitečného navíc...

Orig. název: Magic Slays
Název CZ: Magie zabíjí
Série: Kate Daniels (5.díl)
Autor: Ilona Andrews
Provedení: vázaná, 272 stran
Vydáno v CZ: březen 2013
Nakladatelství: Fantom Print

Česká anotace: Vlny magie znamenají pro Kate Danielsovou práci. Svého času neměla tahle drsná žoldnéřka specializující se na řešení paranormálních případů o zakázky nouzi, ale doba strávená v Řádu rytířů milosrdné pomoci je nenávratně pryč...
Takže vypátrat jednoho ze řetězů urvaného upíra zní jako cinkot snadně vydělaných mincí. Jenže nic není takové, jak se zdá a Kate a jejímu partneru Curranovi, Pánu šelem, nezbývá mnoho času, aby zapeklitou záležitost vyřešili. Pokud se jim to nepodaří, zemřou nejen oni a jejich nejbližší, ale zkáze podlehne i celá Atlanta...
Kate Danielsová možná odešla z Řádu rytířů milosrdné pomoci, ale stále se brodí až po kolena v paranormálních problémech. Nebo by se jimi spíš brodila, kdyby ji někdo najal. Založit si vlastní kancelář se ukázalo náročnější, než by čekala, zvlášť když teď Řád očerňuje její jméno. Situaci jí taky moc neulehčuje, že se mnoho potenciálních klientů nechá odradit představou, že by mohli vzbudit hněv Pána šelem, který se stal Katiným druhem.
Takže když jí zavolá jeden z nejlepších Pánů mrtvých ve městě a chce pomoci s upírem mimo kontrolu, Kate se dvakrát nerozmýšlí a nabídku zaplacené práce přijme. Ale ukáže se, že nejde o jediný případ neobvyklých událostí. Kate tomu všemu musí přijít na kloub a rychle, protože jinak by celé město i všichni její drazí mohli zaplatit cenu nejvyšší…
Atlanta, sužovaná válkou mezi magií a technologiemi, ještě nikdy nebyla tak smrtící. Je dobře, že je Kate Danielsová připravená zasáhnout...(knihcentrum.cz)

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství FANTOM Print

Zdroje obrázků: # / # / #

Možná by tě mohlo zajímat...

1 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0