RC recenze: Jak Francouzky hledají štěstí - Jamie Cat Callanová

By 21:03 , , , ,

To, že jsou francouzské ženy krásné v každém věku a nechybí jim sebevědomí ani radost ze života, to asi víme všechny. A tak se jedna spisovatelka a typické americké děvče, jak o sobě sama Jamie říká vydala do Francie, aby od Francouzek vyzvěděla, jak to vlastně dělají. Jak je možné, aby byly tak krásné, sebevědomé a nesly se po ulicích s takovou grácií jako to umí jen málokterá z nás. Rozhodla se odhalit tajemství joie de vivre (radosti ze života).

Autorka knihy už dříve napsala knihu Francouzky nespí samy, kde se podobně jako u této knihy zaměřila na srovnání mezi američankami a francouzkami. Díky tomu zjistila, že láska, romantika a manželství nejsou jediné věci kterým by se mohly američanky od francouzek přiučit, ale je to především životní styl. Američanky a stejně tak i my pořád někam spěcháme, dáváme přednost rychlým jídlům, instantní kávě a podobným věcem, abychom co nejvíce ušetřili čas, ale to je chyba. Život si máme užít, ne se honit za něčím, co nám nakonec většinu života sežere. Francouzky říkají “pracuj, abys mohla slušně žít“ a nikoli „žij prací“.

Na více než dvou stech stranách narazíte na nejrůznější rady, tipy a nebo prostě příběhy ze života, ze kterých si jistě něco odnesete. Mimo jiné v tomto svazku najdete i pár zajímavých francouzských receptů. Celkově je kniha řazena mezi populárně naučné knihy pro dospělé, zabývající se partnerskými vztahy a rodinou. Musím říci, že já jsem tentokrát, při výběru četby sáhla vedle. Tento druh knih obvykle nečtu a při čtení to bylo znát. U knihy jsem se nudila i přesto, že byla plná zajímavých tipů, rad a zážitků ze života. Kniha je navíc určena spíše starším čtenářkám, takže jsem si připadala nepatřičně, když se autorka zmiňovala o tom, že už víme, co od života chceme, vychovali jsme děti a teď je čas zase začít žít.

Závěrem můžu jen dodat, že doufám, že až knihu otevřu příště, za pár let - až budu zkušenější a starší - tak si z ní odnesu daleko více než teď. Ač jsem do toho šla naplno a mnohdy se i zamýšlela nad sebou samou, tak mám pocit, že mi spousta věcí unikala. Někdy prostě musíme počkat, než přijde ten správný čas.

Moje hodnocení knihy: 2.5/5

Orig. název: Bonjour, Happiness!
Název CZ: Jak Francouzky hledají štěstí
Autor: Jamie Cat Callanová
Provedení: vázaná, 216 stran
Vydáno v CZ: prosinec 2012
Nakladatelství: Ikar

Česká anotace: Francouzky vědí, jak se radovat ze života a slastně si vychutnat každý jeho okamžik. Když Jamie cestovala po Francii, zjistila, že Francouzky – ať lékařky, majitelky obchodů nebo ženy v domácnosti – se nezatěžují tím, zda jsou dost štíhlé, dost mladé a dost úspěšné. Stárnou s grácií a stále se o sebe starají. Vědí, jak udržovat život v rovnováze. Autorka vám s moudrostí i humorem poradí, jak se stát menšími konzumenty a více si užívat, jak za pár drobných vypadat jako za milion euro, jak flirtovat po francouzsku a znovu objevit ženskou záhadnost. (bux.cz)

Knihu lze koupit: na stránkách bux.cz
RC: Za recenzní výtisk děkuji knižní distribuci EUROMEDIA.

0 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0