RC recenze: Bitva o labyrint - Rick Riordan

Provedení: vázaná, 384 stran
Vydáno v CZ: březen 2011
Nakladatelství: Fragment

Percy už je zase až po uši v problémech. Měl to být běžný den, kdy navštíví novou školu. S Percym ale nic není běžné a ani jednoduché. Vždy se najde někdo, kdo se ho pokusí zabít nebo sežrat.
Chodit po světě jako polokrevný a navíc syn Poseidona prostě není snadné.

Co čeká Percyho tentokrát? Přežije to on a jeho kamarádi?

Napínavé dobrodružství Percyho Jacksona pokračuje. Percy je polobůh, syn boha moře Poseidona. Zanedlouho oslaví své patnácté narozeniny - tedy pokud se jich vůbec dožije. Tyto prázdniny by měly být jeho třetím rokem v táboře Polokrevných, ale ještě než se tam vydá, musí navštívit svoji budoucí školu. A nebyl by to Percy, aby se mu do cesty něco nepřipletlo a nepokusilo se ho to zabít. Díky tomu to vypadá, že se se svými přáteli z tábora uvidí ještě dřív, než předpokládal.

Mezi bohy panuje neklid, mnoho jich přechází na stranu Krona. Vše nasvědčuje tomu, že se co nevidět rozpoutá ohromná válka mezi bohy a titány. Ale Percy a jeho přátelé se teď spíše obávají o tábor. Už dříve byl tábor v nebezpečí, ale nikdy nehrozilo, že nepřítel nebude muset proniknout ochrannými bariérami kolem tábora. Tentokrát by se Luka i s armádou vyřítili ze středu tábora - z labyrintu - a polokrevní by neměli téměř žádnou šanci přežít. Proto se Percy a jeho přátelé vydávají na výpravu do labyrintu, aby se pokusili najít muže, který labyrint vytvořil - tedy pokud stále žije.

Putování podzemním labyrintem je nejen smrtelně nebezpečné, ale i nezbytně důležité. Percy, Anabeth, Tyson a Grover musejí zabránit Lukovi v tom, aby se dostal do tábora Polokrevných. Grover má navíc stále najít Pana a tentokrát už má vážně poslední šanci. Co se týče Percyho, ten potká svoji starou známou smrtelnici, která mu opět zachraňuje život. Konečně se dočkáme nějakého toho náznaku větších avšak stále zamotaných citů.

Rick Riordan...

Je mnohonásobně oceněný autor knižní série Percy Jackson a Olympané určené pro mládež a detektivní série Tres Navarre pro dospělé. Knihy ze série Percy Jackson a Olympané se dokonce umístily na prvním místě hitparády bestsellerů v New York Times. V současnosti píše zbrusu novou sérii z Percyho světa s názvem Bohové Olympu a také zcela samostatnou trilogii Kronika Cartera Kanea.

Rick Riordan učil patnáct let angličtinu a dějepis na státních i soukromých školách v San Francisco Bay Area v Kalifornii a v Texasu. V roce 2002 získal od školy Saint Mary´s Hall jako první učitel této školy ocenění Master Teacher.

Mám pocit, že je tahle série knihu od knihy lepší a lepší. I když je to už čtvrtá kniha z této série, tak jsem si stále nezvykla na ta velká písmenka. Než se naději, tak už jsem v půli knihy a na to nejsem zvyklá. Ale zpět k příběhu. Zaujal mě Daidalův labyrint jako stavba, protože je to něco naprosto úžasného na zamyšlení, obzvláště pro mě, když studuji stavební obor. Byla jsem taky nadšená vývojem postav, protože už to nejsou malé děti. Anabeth se statečně plácá ve svých pocitech, zato Percy je úplně mimo a nic nechápe. Když k tomu všemu připočítáme blížící se válku a Luka, tak je to přesně ta kniha, která vás zaujme. Pořád je to ale bráno spíše jako literatura pro děti, což neznamená, že ji nemůže číst i dospělí ;)

Moje hodnocení obálky (s přebalem):

Česká anotace: Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější.
Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…(fragment.cz)

Knihu lze koupit: na stránkách nakladatelství Fragment
RC: Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

2 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0