Recenze: Pokrevní pouta - Richelle Mead

By 18:23 , , , , ,

Série Pokrevní pouta volně navazuje na sérii Vampýrská akademie. Mladá morojka Lissa Dragomirová nedávno nastoupila na trůn a její vláda závisí jen na tom, zda přežije její jediný pokrevní příbuzný - nevlastní sestra Jill. Podle morojského zákona totiž platí, že žádný pokrevní příbuzný rovná se žádné právo na trůn. Proto po nedávném útoku na obě morojky pošlou Jill raději pryč ze dvora. A aby byla co nejvíce v bezpečí, pošlou ji mezi lidi a spolu s ní i alchymistku Sydney Sageovou, která ji má hlídat a chránit před vším, co by je mohlo potkat.

Celou knihu vypráví alchymistka Sydney, což mě dost překvapilo. Čekala jsem spíše vyprávění Lissy, jakožto morojské královny. O alchymistech celkově jsme se toho z Vampýrské akademie moc nedozvěděli, Sydney tam sice Rose pomáhala a byly tam lehce nastíněny obecné věci týkající se alchymistů, ale nic moc konkrétního. (Tedy alespoň co si pamatuji.)

Sydney byla už odmala vychovávaná velmi přísně. Někdo výše postavený poručí a ona to udělá - nekázeň se zamítá. Z tohoto důvodu je zřejmě tak upjatá. Jakožto alchymistka nosí nenápadné barvy a formální oblečení, tváří se neutrálně a nedává své emoce najevo.  Vlastně všechno si napřed asi desetkrát promyslí, než něco udělá. Od doby, kdy pomohla Rose, je v očích alchymistů pošpiněná a bude se muset hodně snažit, aby si vydobyla zpět, co ztratila.

Jak už jsem zmínila, oproti Rose, která byla silná a do všeho se vrhala po hlavě, je Sydney pouhý člověk a vše si napřed pečlivě promyslí. Zpočátku to v knize působí dost hrozně, protože nečtete nic jiného než Sydneyny myšlenkové pochody o tom co je, bude a co by mohlo být, ale později se to zlepší a už to zapadá i do příběhu a do samotné podstaty toho jaká Sydney je.

Spolu s Jill přijel i její osobní strážce Eddie a také Adrian Ivaškov. Je velmi zajímavé sledovat, jak se Sydney přizpůsobuje lidem a ještě dhampýrovi a morojovi. Stejně tak Jill lidské škole a jejím studentům. A když už si myslíte, že jste rozuzlily spletence narážek a vztahy mezi postavami celkově, tak se na scéně objeví někdo noví a autorka knihu utne. Nakonec nezbývá než sáhnout po dalším dílu, abychom se dozvěděli, jak to celé dopadne.

Přes začáteční nelibost a patlání se v myšlenkách Sydney se kniha rozjela a já s úsměvem na tváři dávám 4 z 5 hvězdiček.

Moje hodnocení obálky: 3.5/5

Orig. název: Bloodlines
Název CZ: Pokrevní pouta
Série: VA II. / Pokrevní pouta (1.díl)
Autor: Richelle Mead
Provedení: brožovaná, 336 stran
Vydáno v CZ: listopad 2011
Nakladatelství: Domino

Česká anotace: Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného.
Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnou uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí.
Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev…(Domino)

Knihu lze zakoupit: na stránkách nakladatelství Domino

4 ~ 0 ~ 0 ~ 0 ~ 0